2

کشف دفترچه خاطرات رازدار هیتلر در آمریکا

  • کد خبر : 88579
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶

دولت آمریکا اقدام به بازیابی ۴۰۰ صفحه مربوط به دفترچه خاطرات یکی از مقامات نزدیک به آدولف هیلتر کرده که در جنگ جهانی دوم و کشتن یهودیان نقش مهمی داشته است.

در ارزیابی اولیه دولت آمریکا بر این اسناد عنوان شده این دفترچه خاطرات می‌تواند زوایای جدیدی از نشست‌هایی که آلفرد روزنبرگ، یکی از نزدیکان و رازداران آدولف هیتلر با وی و دیگر رهبران نازی همچون هاینریش هیملر و هرمانن گورینگ داشته روشن کند.


این اوراق همچنان شامل اطلاعاتی در خصوص اشغال اتحاد جماهیر شوروی توسط آلمان‌ها و طراح‌های آنها برای کشتار دسته جمعی یهودیان شوروی و دیگر کشورهای اروپای شرقی است.

این ارزیابی تاکید می‌کند تحلیل سطحی و قانع کننده نشان می‌دهد که این اوراق زاویه‌های جدیدی را در خصوص برخی مسائل مهم مربوط به سیاست رایش سوم روشن می‌سازند. این دفترچه خاطرات یک منبع مهم اطلاعاتی برای تاریخدانان است که برخی اسناد شناخته شده را نقض و محتوای برخی از آنها را نیز تایید می‌کند.

مشخص نیست که دست نوشته‌های آلفرد روزنبرگ، وزیر رایش نازی‌ها که در سال ۱۹۴۶ به دار آویخته شد کدام یک از یافته‌های تاریخدان را نقض می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره محتوای این دفترچه خاطرات در دسترس نیست. اما این دفترچه خاطرات در برگیرنده اطلاعاتی در خصوص تنشها در سطوح عالی فرماندهی آلمان نازی‌ از جمله بحران ایجاد شده به سبب سفر رودولف به انگلیس در سال ۱۹۴۱ و غارت آثار هنری در سراسر اروپا است.

انتظار می‌رود خبر کشف این اسناد در روزهای آینده در یک کنفرانس خبری مشترک از سوی مقامات موزه هولوکاست، وزارت دادگستری و مقامات امور مهاجرت و گمرک آمریکا اعلام شود. این دفترچه خاطرات شامل مجموعه‌ای از خاطرات پراکنده روزنبرگ از بهار سال ۱۹۳۶ تا زمستان سال ۱۹۴۴ است.

خاطرات با دست خط شکسته روزنبرگ روی کاغذهای پاره شده از یک کتاب و دیگر کاغذهای رسمی آلمان نازی نوشته شده‌اند.

روزنبرگ یکی از نخستین ایدئولوگ‌های قدرتمند آلمان نازی به ویژه در زمینه مسائل نژادی بود.

وی رئیس بخش امور خارجه حزب نازی و سردبیر روزنامه نازی‌ها بود. برخی از یادداشت‌های وی خطاب به هیتلر در دادگاه نورنبرگ به عنوان مدارک علیه روزنبرگ استفاده شد. وی همچنین دستور به غارتگری سیستماتیک آثار هنری یهودی‌ها توسط نازی‌ها را صادر کرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=88579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر