1

هشدار مقامات بین المللی نسبت به بحرانی‌تر شدن اوضاع در سومالی

  • کد خبر : 8873
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۹:۱۴

مقامات بین المللی نسبت به بحرانی‌تر شدن اوضاع در سومالی هشدار داده و اعلا کردند، هم اکنون روزانه ۱۵ کودک سومالی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش فارس به نقل از الجزیره، اوضاع در سومالی همچنان نگران‌کننده است و هر روز بر شدت بحران خشکسالی و گرسنگی در این کشور […]

مقامات بین المللی نسبت به بحرانی‌تر شدن اوضاع در سومالی هشدار داده و اعلا کردند، هم اکنون روزانه ۱۵ کودک سومالی به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، اوضاع در سومالی همچنان نگران‌کننده است و هر روز بر شدت بحران خشکسالی و گرسنگی در این کشور افزوده می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها نه تنها از بحران سومالی کاسته نشده بلکه به دلیل شدت یافتن آن درحال حاضر در هر روز به دلیل گرسنگی و نبود مواد غذایی ۱۵ کودک جان خود را از دست می‌دهند.

این بدین معناست که طرف ۷۷ روز ۱۰ درصد کودکان سومالی به دلیل قحطی و گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد و این هشداری بزرگ برای جامعه بین المللی برای کمک به قحطی‌زدگان سومالی است.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اوضاع در سومالی را فاجعه خواند و خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه به قحطی‌زدگان این کشور شد.

گفته می‌شود، قحطی و خشکسالی امسال در سومالی و شاخ آفریقا طی ۶۰ سال گذشته بی‌‌سابقه بوده و با پای گذاشتن قحطی به مناطق جدید در سومالی از جمله موگادیشو پایتخت این کشور هم اکنون ۳٫۲ میلیون سومالی برای نجات جان خویش نیازمند کمک‌های فوری و آنی هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر