1

تا شقایق هست زندگی بایدکرد+تصاویر

  • کد خبر : 89522
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

دشت شقایق خلخال در جاده خلخال به اسالم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور است.

افق نیوز به نقل از فارس، دشت شقایق خلخال در جاده خلخال به اسالم یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور است.

 

وقتی که بهار در همه جا کوله‌بار رفتن را می‌بندد تازه سفره رنگین شقایق‌ها در جاده خلخال به اسالم آمدن بهار را نوید می‌دهد.

رویش شقایق‌های وحشی در جاده خلخال به اسالم و در محدوده حوزه استحفاظی شهرستان خلخال تا ییلاقات کرمان و نواحی مرتفع اطراف و در ادامه تا ییلاقات گیلان زیبایی دو چندانی را به این جاده می‌دهد.

همه ساله مسافران و گردشگران از سرتاسر ایران برای دیدن این منطقه زیبا راهی شهرستان خلخال می‌شوند برای دیدن دشت شقایق‌ها هیچ راهی نیست مگر اینکه از جاده جنگلی اسالم به خلخال به طرف شهر خلخال حرکت کنید.

و آن گاه که از سایه چتر درختان جنگل‌های جاده معروف اسالم به خلخال فارغ می‌شود ارتفاعاتی مملو از مه و پرگل از سفره شقایق در مقابل چشمانت جلوه‌گری می‌کند و آنجا جایی نیست جز گردنه الماس و جاده خلخال به اسالم.

اما در این میان گاهی شاهد ناملایمتی با این دشت زیبا هستیم و شاهد چیدن این شقایق‌ها، شقایق‌هایی که روح زندگی را در دشت شقایق خلخال در جاده خلخال به اسالم به طبیعت بخشیده‌اند و چه نامهربان آنها را دسته دسته می‌چینیم و آن را آذین ماشین‌ها و برف‌پاکن‌های خودروی خود می‌کنیم.

 

 

بدانیم که گل در طبیعت زیباست نه روی دست‌های  ما و این شقایق‌ها بیشتر در دامان طبیعت زیباتر هستند و تا شقایق هست زندگی باید کرد.

دشت شقایق خلخال تا اوایل تیرماه این زیبایی را به خود دارد و می‌طلبد که هموطنان عزیز از تمامی نقاط کشور برای دیدن این نعمت خدادادی طبیعی سفری به خطه پرگل و شقایق خلخال بکنند جایی که استشمام هوای مطبوع و ناب و خنک خستگی شهرهای شلوغ و محیط‌های خسته‌کننده کاری را از تن مسافران و گردشگران می‌گیرد.

پیرمردی ۷۵ ساله از ییلاقات کرمان در دهه ۷۰ می‌گوید: چهل روز از بهار گذشته بساط زندگی را بار وانت می‌کردیم تا برای گذراندن ییلاق به دشت کرمان در جاده خلخال به اسالم بیاییم آن وقت‌ها این طور نبود تا چشم کار می‌کرد شقایق بود و شقایق خبری از خار نبود و کم کم که سال‌ها این جاده رونق گرفت و آسفالت آن تکمیل شد هر سال بهار مسافران آمدند و هنگام گشت و گذار شقایق‌ها را دسته دسته چیدند.

این شهروند گیلانی می‌گوید: شقایق‌های وحشی در اوایل تیرماه گرده‌افشانی می‌کنند و باید گل شقایق آنقدر رشد کند تا تخم‌های رویشی آن تبدیل به بذرهایی برای رویش سال آینده شقایق‌ها شود.

جای دارد که با تقدیر از مسئولین محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان و شهرستان خلخال که با نوشتن پلاکاردهایی در محدوده جاده خلخال به اسالم مسافران را از چیدن این شقایق‌های زیبا منع کردند و باید همه بدانیم که جاده خلخال به اسالم بدون شقایق دیگر زیبایی همیشگی را نخواهد داشت.

این جاده در زمستان زبانزد عام و خاص است و سرمای برف و بوران آن سال‌هاست که دهان به دهان از پدربزرگ‌ها به نوه‌ها و فرزندان رسیده است و اما بهار آن بی‌مثال و دلرباست.

 

 

 

مسافرانی که در خردادماه در این جاده مسافر یا گردشگر بودند در گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشتند: شاید جاده‌های زیادی در دنیا و ایران دارای جذابیت خاصی باشد ولی جاده خلخال به اسالم علاوه بر زیبایی بکر بودن را حفظ کرده و باید فرهنگسازی شود که مردم از طبیعت استفاده کنند و این طبیعت خدادادی را زیبا و پاک نگه دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=89522

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر