3

در دیدار وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس جمهوری سوریه چه گذشت؟

  • کد خبر : 8961
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷

یک روزنامه لبنانی در گزارشی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت: دیدار اخیر وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس جمهوری سوریه شش ساعت و نیم طول کشید که سه ساعت آن به گفگوی رو در روی این دو مقام گذشت. به گزارش خبرگزاری مهر، منابع ارشد دیپلماتیک در بیروت در گفتگو با روزنامه النهار […]

یک روزنامه لبنانی در گزارشی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت: دیدار اخیر وزیر امور خارجه ترکیه با رئیس جمهوری سوریه شش ساعت و نیم طول کشید که سه ساعت آن به گفگوی رو در روی این دو مقام گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع ارشد دیپلماتیک در بیروت در گفتگو با روزنامه النهار لبنان اعلام کردند: دیداری که اخیرا میان “بشار اسد” و “احمد داوداوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه برگزار شد در مجموع ۶ ساعت و نیم به درازا کشید.

بر این اساس، سه ساعت از این دیدار که به گفتگوی اختصاصی اسد و داوداوغلو بدون حضور هیچ فرد دیگری انجام شده به تلاش اسد بری متقاعد کردن وزیر امور خارجه ترکیه گذشته است. گفته می شود اسد در این ساعات تلاش داشته دیدگاه خود به حوادث اخیر سوریه را برای داود اوغلو تشریح کرده و نظرات خود را مورد تایید قرار دهد.

این روزنامه نوشت: در ادامه این گفتگو، وزیر امور خارجه ترکیه با توجه به اظهارات اسد درباره شرایط سوریه از وی تقاضا می کند که به رسانه های ترکیه و دیگر کشورهای خارجی اجازه دهند تا وارد حماه و دیگر شهرهای سوریه شده تا واقعیات را ببینند که این درخواست با پاسخ منفی اسد روبرو می شود.

منابع دیپلماتیک دربیروت تاکید دارند که طرف ترک دست خالی به دیدار اسد نرفته و پیشنهادهایی را به وی رارائه کرده است. براین اساس، توقف فوری اقدامات علیه معترضان، بازگشت نیروهای ارتش به پادگانها، تعیین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی با اعلام جزئیات کامل آن از جمله برگزاری آزاد انتخابات تحت نظارت بین المللی و لغو ماده هشتم قانون اساسی سوریه در زمینه محدودشدن فعالیتهای حزبی در حزب “بعث” از جمله این پیشنهادهای بوده است.

بنابراین گزارش، تعداد پیشنهادهای ترکیه به نظام اسد از ۱۰ مورد نیز فراتر رفته  است. بر این اساس آنکارا تاکید کرده در صورت عملی شدن اصلاحات جدی توسط دمشق با کشورهای موثر در جامعه جهانی درباره تعویق زمان تحریمهای جدید علیه این کشور مذاکره می کند.

خاطرنشان می شود رئیس جمهوری سوریه پس ازدیدار با وزیرخارجه ترکیه تاکید کرد: سوریه درپیگرد گروههای تروریستی تعلل نخواهد کرد. اسد در اظهارات صریح و بی پرده خطاب به اوغلو گفت : سوریه هرگز در پیگرد گروههای مسلح تروریست به خاطر حمایت از ثبات وطن و امنیت شهروندان مسامحه نخواهد کرد و البته ما به تکمیل روند اصلاحات فراگیرمصمم هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر