1

آخرین وضعیت قیمت‌ ها در بازار اجاره مسکن قبل و بعد از انتخابات +جدول

  • کد خبر : 90053
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹

«آرامش به بازار اجاره باز می‌گردد؟» این سوالی بود که تعداد زیادی از مستاجران پاسخ آن را در مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری جست‌وجو می‌کردند و با این امید که بازار دچار تحولات قیمتی بعد از انتخابات خواهد شد برای ورود به بازار رهن و اجاره چند هفته‌ای صبر کردند.

با عبور از هفته انتخابات بسیاری از مستاجرانی که برای ورود به بازار رهن و اجاره منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات و بازگشت آرامش و ثبات به بازار مسکن بودند عزم خود را جزم کرده‌اند تا تکلیف خود را برای بستن قرارداد اجاره خود هر چه زودتر روشن کنند.

در طرف مقابل نیز موجران در اعلام قیمت پیشنهادی خود برای رهن و اجاره کمی نرم‌تر شده‌اند و با قدری رایزنی برای پایین آوردن قیمت حاضر به تعامل شده‌اند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» بررسی قیمت‌های پیشنهادی از سوی موجران در زمان قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بازار رهن و اجاره برخی محله‌های تهران نشان می‌دهد: مالکان با گمان بازگشت ثبات به شرایط اقتصادی همزمان با پایین آوردن مبلغ اجاره ماهانه به دریافت ودیعه بالاتر تمایل نشان داده‌اند. این در حالی است که برخی از مالکان همچنان به دریافت اجاره بالا اصرار دارند.

به عنوان مثال واحدی ۵۵ متری در میدان شهدا که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، به مبلغ ۴۵ میلیون تومان رهن داده می‌شد؛ در دو روز پایانی خردادماه واحدی ۵۶ متری در همان محله با قیمت ۳۵ میلیون تومان از سوی مالک برای رهن پیشنهاد شده است.
یا در خیابان پیروزی یک واحد مسکونی که دو هفته قبل از انتخابات به قیمت ۲۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۵۵۰ هزار تومان اجاره در میان فایل‌های اجاره قرار گرفته بود؛ در روزهای پایانی خردادماه واحدی با ویژگی‌های مشابه از سوی مالک به قیمت ۴۰ میلیون تومان رهن کامل برای اجاره پیشنهاد شده بود.

اگرچه بسیاری از مستاجران منتظر تحولات بزرگ در بازار اجاره هستند اما جدا از امید نقش بسته در ذهن متقاضیان بازار باید منتظر بود و دید که سیاست‌های جدید برای مدیریت و کنترل بازار اجاره در ماه‌های آتی چه خواهد بود.

قیمت‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

 
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90053

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر