1

سند تحول پرستاری با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی شد

  • کد خبر : 90628
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳

دستیابی به جایگاه اخلاقی ترین حرفه در سلامت، دستیابی به جایگاه اول منطقه جنوب غرب آسیا، دستیابی به جایگاه شایسته، سرعت رشد تحقیقات در علوم سلامت کشور و دستیابی به جایگاه تاثیرگذاری مثبت بر شاخص های سلامت کشور از موضوعاتی است که در چشم انداز این سند به آنها اشاره شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ این سند در بخش های چشم انداز تحول، ابزارهای تحول و شاخص های تحول در پرستاری، تدوین شده است و به موضوعاتی مانند جلب رضایت مردم، تاثیرگذاری پرستاری در بهبود شاخص های سلامت جامعه، بهبود و ارتقای مداوم مراقبت از بیماران بستری، بهبود و ارتقای خدمات مراقبت از سالمندان، بهبود و ارتقای مداوم مراقبت از معلولان و بیماران مبتلا به ناتوانی، جذب دانش آموختگان، استفاده از نخبگان، تکریم شاغلان و بازنشستگان و برخورداری از نظام ارزشیابی و صدور پروانه کار می پردازد.

رییس سازمان نظام پرستاری در سخنانی در این مراسم گفت: اواخر سال۱۳۸۴چهل هزار پرستار بیکار داشتیم و هم اکنون بیکاری در حرفه پرستاری به صفر رسیده است.

غضنفر میرزابیگی به امضای تفاهم نامه میان سازمان نظام پرستاری و وزارت تعاون درخصوص ساخت مسکن برای پرستاران اشاره کرد و افزود: با توجه به این تفاهم نامه حدود ۵ هزار مسکن برای پرستاران ساخته شده و حدود شش هزار مسکن نیز در دست ساخت است.

وی از مسئولان خواست صندوق های قرض الحسنه پرستاری تجمیع و بانک قرض الحسنه پرستاری ایجاد شود.

رییس سازمان نظام پرستاری همچنین از مسئولان خواست سهمیه اعزام پرستاران به حج عمره همچنان در اختیار این افراد قرار داده شود.

پرستاری از ارکان نظام سلامت است

معاون اول رییس جمهور، محمدرضا رحیمی در مراسم رونمایی از سند تحول حرفه پرستاری و قدردانی از دست اندرکاران تصویب مصوبه های مربوط به پرستاری گفت: پرستاری یکی از رکن های اساسی نظام سلامت است؛ کاری سخت و دشوار است و بیماران از زمان ابتلای به بیماری تا پایان درمان، نیازمند به کمک و همراهی پرستاران هستند.

وی گفت: اگر بهره وری و همچنین خدمات پرستاری را در این حرفه ارتقا دهیم، هزینه های درمان به سرعت کاهش پیدا می کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید تلاش کنیم از تجربیات پرستاران برای تربیت افراد علاقه مند به پرستاری استفاده کنیم.

رحیمی با اشاره به ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسئولان این معاونت خواست کاستی ها و نواقص نظام پرستاری را برطرف و منافع پرستاران را ماندگار کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90628

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]