1

عضو کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ می‌دهد: دلیل کاهش قیمت ارز چیست؟

  • کد خبر : 90685
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲

موسی الرضا ثروتی می گوید اقدام مردم به فروش ارز عرضه را در بازار افزایش داده و این موضوع باعث کاهش قیمت ها شده است.

به گزارش نامه، پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازار ارز روزهای متفاوتی را تجربه کرده است و البته این تجربه ادامه دارد و هر روز اخبار جدیدی درباره کاهش قیمت ارز منتشر می شود.

قیمت دلار آزاد که پیش از برگزاری انتخابات تا بیش از ۳۶۰۰ تومان نیز پیش رفته بود و پس از برگزاری انتخابات روند نزولی به خود گرفت و روز یکشنبه هفته جاری حتی تا ۲۹۰۰ تومان هم کاهش یافت و بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار ارز را شوکه کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که دلار بیش از ۹ ماه قبل قله ۳ هزار تومانی را فتح کرد و به زیر ۳ هزار تومان هم باز نگشت و اقدامات بانک مرکزی همچون راه اندازی مرکز مبادلات ارزی هم نتوانست قیمت دلار را به کمتر از ۳ هزار تومان برساند و تنها از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد.

البته روز یکشنبه قیمت ارز برای مدت کوتاهی به کمتر از ۳ هزار تومان رسید و پس از آن مجددا افزایش قیمت ۲۰۰ تومانی را تجربه کرد اما همین اتفاق نشان دهنده این است که فضای روانی بازار ارز آماده کاهش قیمت ها است و در شرایطی که هم اکنون برنامه مدونی از سوی مسئولان ارائه شود قیمت ارز کاهش چشمگیر و حقیقی را تجربه خواهد کرد.

بر همین اساس محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است همه اقدامات مورد نیاز را برای کاهش نرخ ارز و ادامه روند نزولی آن را انجام می‌دهیم. امیدواریم سیر نزولی نرخ ارز ادامه یابد و اگر برخی دوستان به نظرات ما توجه کنند، قطعا نرخ ارز، بیشتر از این کاهش خواهد یافت.

بر همین اساس موثی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با نامه گفت: پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی شاهد کاهش نرخ ارز  و برقراری آرامش در بازار هستیم که این آرامش نسبی و تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری است.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نتیجه آن تاثیر مثبتی بر بازار ارز و سکه داشته است و هم اکنون شرایطی فراهم شده که مسئولان باید با ارائه برنامه ای مناسب کاهش قیمت ها را ادامه دهند و به دنبالل تبیت قیمت ها پس از کاهش باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که رقم قابل توجهی ارز در اختیار مردم است، گفت: با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و جو روانی ایجاد شده در بازار مردم به فکر فروش ارزهای خود هستند و همین موضوع عامل اصلی کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر است.

ثروتی درباره آینده بازار ارز گفت: هم اکنون فضای روانی جامعه آماده کاهش قیمت ها است و عرضه ارز به واسطه اقدام مردم به فروش ارز افزایش یافته است و در شرایطی که مسئولان برنامه مناسبی ارائه کنند می توان به ادامه کاهش قیمت ارز امیدوار بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=90685

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]