3

انتصاب آقای سعیدلو به عنوان معاون امور بین الملل رییس جمهور به هیچ وجه موازی کاری با وزارت امور خارجه نیست .

  • کد خبر : 9070
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۱۹

آقای میرتاج الدینی در برنامه “نگاه یک” شبکه اول سیما افزود : ‌‌انتصاب آقای سعیدلو به عنوان معاون امور بین الملل رییس جمهور به هیچ وجه موازی کاری با وزارت امور خارجه نیست . وی با اشاره به این که رییس جمهور بر اساس قانون اساسی می تواند در هر موضوعی برای خود معاونانی داشته […]

آقای میرتاج الدینی در برنامه “نگاه یک” شبکه اول سیما افزود : ‌‌انتصاب آقای سعیدلو به عنوان معاون امور بین الملل رییس جمهور به هیچ وجه موازی کاری با وزارت امور خارجه نیست .

وی با اشاره به این که رییس جمهور بر اساس قانون اساسی می تواند در هر موضوعی برای خود معاونانی داشته باشد گفت :‌ دولت در ارتباطات اقتصادی با کشورها نیازمند پیگیری و نظارت دقیق است تا این موضوع با دقت کامل صورت گیرد و معاون امور بین الملل رییس جمهور می تواند این موارد را پیگیری کند .

میرتاج الدینی افزود:‌ البته تا پیش از تشکیل این معاونت در هر وزارتخانه ای قائم مقام امور بین الملل ایجاد شده بود اما چون این معاونت ها خیلی جواب نداد رییس جمهور تصمیم گرفت فردی را به عنوان معاون امور بین الملل خود برای پیگیری این موارد منصوب کند .

وی گفت :‌ اگر چه قرار است آقای سعیدلو در این معاونت ،‌تفاهم نامه ها و ارتباطات اقتصادی ایران با دیگر کشورها را پیگیر باشد و در مباحث دیپلماسی ورود نکند اما در زمینه های اقتصادی هم با وزارت امورخارجه هماهنگ خواهد بود .

معاون امور مجلس رییس جمهور در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی درباره لایحه افزایش تعطیلی عید فطر به ضرورت های این تصمیم اشاره و اضافه کرد :‌ این تصمیم در دو سه سال گذشته با روش های گوناگون انجام شده است اما چندی پیش رییس مجلس شورای اسلامی از ما خواست که اگر بنا داریم درباره تعطیلات عید فطر تصمیمی بگیریم در قالب لایحه ای تقدیم مجلس کنیم تا دیگر لازم نباشد برخی نمایندگان مجلس بخواهند در این باره طرحی را تقدیم صحن علنی کنند .

میرتاج الدینی گفت‌ : پس از طرح پیشنهاد آقای لاریجانی ، رییس جمهور هم پذیرفت که این موضوع در دولت بررسی شود و در نهایت لایحه اضافه شدن یک روز به تعطیلی عید فطر با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد .

وی ‌افزود: ‌اگر این لایحه امروز در صحن علنی مجلس به تصویب برسد در صورت تایید شورای نگهبان تا سه شنبه این هفته موضوع نهایی خواهد شد .

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت :البته بر اساس تبصره ای از این لایحه ، اگر روز دوم شوال جزو تعطیلات رسمی باشد روز پس از آن تعطیل خواهد شد تا به این ترتیب دو روز تعطیلی برای عید سعید فطر منظور شود .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر