4

سفر سیاسی رهبر جناح مخالف در میانمار پس از آزاد شدن از بازداشت خانگی

  • کد خبر : 9077
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۶:۵۶

رهبر جناح مخالف در میانمار امروز(یکشنبه) برای نخستین بار پس از آزاد شدن از بازداشت خانگی طی یک سفر سیاسی به خارج از پایتخت رفت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین مرتبه‌ای است که آنگ سان سوکی رهبر جناح مخالف در میانمار، پس از سپری کردن هفت سال […]

رهبر جناح مخالف در میانمار امروز(یکشنبه) برای نخستین بار پس از آزاد شدن از بازداشت خانگی طی یک سفر سیاسی به خارج از پایتخت رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین مرتبه‌ای است که آنگ سان سوکی رهبر جناح مخالف در میانمار، پس از سپری کردن هفت سال بازداشت خانگی به سفر به خارج از پایتخت رفت. این سفر حساس محدودیت آزادی‌های این رهبر جناح مخالف را محک خواهد زد.

آخرین باری که این رهبر هوادار دموکراسی برای ملاقات با حامیانش سفر کرد، نیروهای نظامی وی را دستگیر کردند. وی پس از دستگیری تحت بازداشت خانگی قرار گرفت و در ماه نوامبر سال گذشته پس از هفت سال آزاد شد.

سفر یک روزه آنگ سان سوکی برای ملاقات با حامیانش در دو شهر شمالی میانمار با آرامش انجام شد. این در حالی است که دولت هشدار داده بود احتمال بروز خشونت و شورش وجود دارد.

در شهر باگو، این برنده جایزه صلح نوبل با بیش از ۳۰۰ تن از حامیانش دیدار کرد. طی این ملاقات‌ حامیان شعار “زنده باد آنگ سان سوکی” سر می‌دادند. باگو در حدود ۸۰ کیلومتری یانگون، پایتخت میانمار واقع شده است.

آنگ سان سوکی همچنین به ساناتپین رفت. وین هتین، یکی از رهبران حزب آنگ سان سوگی گفت این سفر از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که واکنش مقام‌های دولتی و مردم را می‌سنجد. این سفر یک آزمایش برای همه چیز است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر