4

ابراز نگرانی درباره توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه

  • کد خبر : 91369
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۲ - ۸:۳۱

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز نگرانی از توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: باوجود تشدید تحریم‌ها حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ۷ سال گذشته دو برابر ۲۷ سال قبل آن افزایش یافته است.

نگران توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هستم

سید شمس الدین حسینی عصر امروز در مراسم اعلام رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی ایران در سال ۲۰۱۲ گفت: مقایسه تعداد طرح های سرمایه گذاری و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته نشان دهنده به ثمر رسیدن تلاش ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه جذب سرمایه خارجی در کشور ۱۴۳ درصد رشد یافته است، اظهار داشت: از سال ۵۷ تا نیمه ۸۴ حدود ۲۰۰ طرح سرمایه گذاری در کشور تصویب شد و در فاصله ۸۴ تا بهار ۹۲ این میزان به ۶۳۱ طرح افزایش یافت.

حسینی سرمایه خارجی جذب شده در طی ۲۷ سال از سال ۵۷ تا نیمه ۸۴ را حدود ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان در فاصله ۸۴ تا بهار ۹۲ از ۲۵ میلیارد دلار گذشته است افزود: میزان جذب سرمایه خارجی در ۷ سال حدود ۲ برابر ۲۷ سال قبل از آن شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: با وجود بحران مالی جهانی از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ جذب سرمایه خارجی کشور حدود ۱۴۳ درصد رشد یافت در حالی که جریان جابجایی سرمایه ها در جهان منقبض شده است.

وی با تاکید بر اینکه لبه تیز تحریم های اقتصادی از ۸۵ تا کنون متوجه محدود ساختن سرمایه گذاری های ما بود، افزود: سرمایه گذاران برای جابجایی هر دلار سرمایه خارجی با مشکلاتی مواجه اند با این حال جریان وجود سرمایه خارجی به کشور ادامه دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نمی توان فکر کرد کشوری دارای اقتصاد فلج شده باشد اما تجارت خارجی، بورس و ترانزیت آن رشد کند. طی چند سال گذشته اقتصاد ایران وارد یک اصلاحات بنیادی شد.

حسینی گفت: برای آغاز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ۵۴ آئین نامه و دستورالعمل تدوین و تصویب شد و ۱۴ نهاد جدید ایجاد شد.

افق نیوز / مهر:وی با اعلام اینکه تعداد فعالان بازار سرمایه از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار افزایش یافت درباره توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ابراز نگرانی کرد و افزود: من یک بار دیگر ابراز نگرانی می کنم که مراحل تکمیل اجرای هدفمندی متوقف شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر