1

محاکمه عاملان قتل دلخراش دکتر داروساز+تصویر

  • کد خبر : 91406
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

بامداد سه‌شنبه ۲۹آذر ماه سال ۹۰ ساکنان کوچه‌ای در حوالی خیابان ۱۷۶ غربی تهرانپارس با شنیدن فریادهای دلخراش مردی که درخواست کمک می‌کرد، سراسیمه خود را به کوچه رساندند و متوجه شدند این مرد به خودرو تویوتا کمری که به سرعت در حال حرکت است آویزان شده و تلاش می‌کند مانع حرکت خودرو شود.

چندثانیه بعد این مرد که با ماشین به در و دیوار کوبیده شده بود، خونین نقش بر زمین و راننده با سرعت زیاد از آنجا دور شد. تحقیقات مأموران در محل حادثه نشان داد لحظاتی قبل دو سارق خشن به دکتر دارو‌سازی به نام محمود که با خودرو تویوتا کمری خود در حال وارد شدن به پارکینگ خانه‌اش بود، حمله کردند و بعد از قتل او، با سرقت خودرواش متواری شدند. در حالی که تجسس‌های تیم جنایی برای به دام انداختن متهمان ادامه داشت، مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا از جریان درگیری خونین دو برادر شرور در یکی از قهوه‌خانه‌های محل با خبر و راهی محل حادثه شدند. دو برادر شرور با دیدن پلیس فرار کردند اما مأموران در یک تعقیب و گریز موفق به دستگیری یکی از آنها به نام علی شدند. متهم در بازجویی‌ها علاوه بر اعتراف به درگیری اقرار کرد که او و دو برادرش به نا‌م‌های مهزیار و ابراهیم به همراه دو نفر از همدستانشان به نام‌های حامد و محمد یک باند خشن سرقت تشکیل داده‌اند.

وی همچنین در بازجویی‌های فنی گفت که برادر فراری‌اش به نام مهزیار با همدستی حامد، دکتر دارو‌ساز را به قتل رسانده‌اند. مأموران در تحقیقات خود موفق شدند یکی دیگر از برادران وی به نام ابراهیم را در میدان امام حسین دستگیر کنند. ابراهیم در بازجویی‌ها به درگیری، ضرب و شتم در قهوه‌خانه و سرقت دو ماشین دیگر اعتراف کرد اما خودش را در قتل دکتر دارو‌ساز بی‌گناه دانست. در حالی که کارآگاهان جست‌وجوی خود را برای دستگیری دیگر اعضای این باند آغاز کرده بودند، با شکایت‌های مشابه زیادی روبه‌رو شدند که شاکیان مدعی بودند خودرو آنها به شیوه خودروی دکتر داروساز سرقت شده است. یکی از شاکیان زن جوانی بود که آبان ماه سال ۹۰ هنگام پارک کردن ماشین ۲۰۶ خود در منطقه نیاوران از سوی دو مرد قوی هیکل با چاقو و قمه مورد حمله قرار می‌گیرد و سارقان با بستن دست و پایش بعد از سرقت پول‌ها و لوازم گرانقیمتش او را در گوشه‌ای از خیابان رها می‌کنند.

شاکی دیگر زن جوانی بود که وقتی با ماشین مدل بالایش در ولنجک منتظر دوستش بود، از سوی دو مرد خشن مورد حمله قرار گرفت و ماشینش را سرقت کردند. یکی دیگر از شاکیان، مردی شهرستانی بود. وی هنگامی که سحرگاه از شهرستان به تهران رسید در حالی که داخل ماشین ۲۰۶ خود در حال استراحت بود، از سوی متهمان خشن با چاقو و قمه هدف قرار گرفت و اموالش به سرقت رفت.

همزمان با بررسی‌های این شکایت‌ها، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه دیگر اعضای این باند شدند و آنها را دستگیر کردند. پنج متهم این باند خطرناک در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. حامد اقرار کرد که با همدستی مهزیار هنگام سرقت ماشین کمری، دکتر داروساز را به قتل رسانده‌اند. وی گفت: وقتی با ماشین سرقتی کنار ماشین دکتر توقف کردیم، من بلافاصله پشت فرمان نشستم و مهزیار هم در صندلی جلو ماشین کنار من نشست. در این لحظه مقتول به در ماشین آویزان شد تا مانع سرقت شود اما من حرکت کردم.

مهزیار مرا تحریک کرد تا سرعت ماشین را زیاد کنم و او را به در و دیوار بکوبم تا ماشین را رها کند اما دکتر همچنان آویزان در ماشین بود تا اینکه بعد از چندین بار اصابت به ماشین‌ها و دیوار کوچه، روی زمین افتاد و ما هم فرار کردیم. مهزیار در بازجویی‌ها به سرقت ماشین دکتر با همدستی حامد اعتراف کرد. دیگر اعضای باند نیز به سرقت مقرون به آزار ماشین‌های دیگر، ضرب و جرح، آدم‌ربایی و تحصیل مال مسروقه اعتراف کردند. پرونده متهمان بعد از تحقیقات تکمیلی با صدور قرار مجرمیت برای صدور کیفر‌خواست به شعبه اظهار‌نظر دادسرای جنایی فرستاده شد.

قاضی آرش سیفی، دادیار شعبه اظهار‌نظر دادسرای جنایی با بیان اینکه کیفر‌خواست متهمان صادر شده است، گفت: متهم ردیف اول به اتهام مباشرت در قتل عمد، سرقت پراید و سرقت مقرون به آزار راننده کمری، ضرب و جرح و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در قتل عمد، سرقت مقرون به آزار و ضرب و جرح و متهم ردیف سوم به اتهام مشارکت در تخریب اموال قهوه خانه و سرقت مقرون به آزار و متهم ردیف چهارم به اتهام آدم ربایی، اخلال در نظم عمومی و شرکت در سرقت و متهم ردیف پنجم نیز به اتهام سرقت مقرون به آزار و اخلال نظم عمومی و تخریب اموال قهوه‌خانه کیفر‌خواست آنها صادر شد.

بنابراین متهمان به زودی در دادگاه کیفری محاکمه می‌شوند.
جوان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91406

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]