1

نقش اساسی رسانه‌های دیجیتال در زندگی خانواده‌ها

  • کد خبر : 91835
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵

مؤلف کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» با تأکید بر ضرورت شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای شبکه‌های اجتماعی اینترنتی گفت: با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسانه‌های دیجیتال نقش اساسی در زندگی خانواده‌ها به خصوص قشر جوان و نوجوان یافته‌اند.

محمدصادق افراسیابی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» که در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه‌های دیجیتال نقش اساسی در زندگی خانواده به خصوص قشر جوان و نوجوان یافته‌اند.

مؤلف کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» افزود: استفاده از هر ابزاری مستلزم کسب دانش و سواد آن است بر همین اساس به منظور استفاده از رسانه‌های دیجیتال نیز الزاماً باید سواد آن آموزش داده شود.

وی ادامه داد:‌ با تحلیل سواد رسانه‌ای مخاطب می‌آموزد که هر‌آنچه رسانه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی انعکاس می‌دهند، صحت ندارد.

افراسیابی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای دارای کارکردهای مختلفی است، ابراز داشت: از جمله کارکردهای سواد رسانه‌ای بهبود مهارت در زندگی و همچنین آشنایی با تهدیدهای ناشی از فناوری‌های نوین در زندگی بشر است.

وی یادآور شد:‌ در کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» سعی شده تا آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدها یک نوع مصونیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای در امان ماندن از آسیب‌های موجود در فضاهای مجازی را ایجاد کند.

مؤلف کتاب «خانواده، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال» اضافه کرد:‌ شبکه‌های اجتماعی اینترنتی با توجه به کارکردهای مختلف خود به مراتب مهم‌تر از سایر فضاهای مجازی به شمار می‌روند.

وی همچنین با اشاره به تألیف کتاب مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان ابراز داشت:‌ این کتاب با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد به طوری که هم‌اکنون چاپ اول این کتاب تقریباً به اتمام رسیده است.

افراسیابی با بیان اینکه اقبال کاربران اینترنت به شبکه‌های‌ اجتماعی اینترنتی اهمیت این فضاها را دو چندان کرده است، اظهار داشت: روزانه میلیون‌ها نفر در سطح جهان از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند و لازم است تهدیدها و فرصت‌های آن به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

این مؤلف کتاب ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی اینترنتی رسانه‌های بر خطی هستند که افراد می‌توانند با عضویت در آنها اقدام به دوستیابی کنند و یا حتی تصاویر و مطالبی را که در اختیار دارند به دیگران منتقل کنند.

وی با بیان اینکه کتاب مطالعات شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی جوانان حاصل فعالیت دو سال پژوهش بوده است، خاطرنشان کرد: این کتاب با همکاری علیرضا مرادی و الهه رفیعی‌نژاد تألیف شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=91835

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]