4

قوی‌ترین مرد جهان در کتابفروشی​ها +تصویر

  • کد خبر : 92017
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

معاون فرهنگی فدراسیون وزنه‌بردای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی فدراسیون برای معرفی اسطوره‌های این ورزش کشورمان، از انتشار زندگینامه بهداد سلیمی، قهرمان دسته فوق‌ سنگین جهان با عنوان «قوی‌ترین مرد جهان» تا پایان سال جاری خبر داد.

 علی شئونات در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که تا پایان رقابت‌های جهانی وزنه برداری لهستان که مهرماه سال جاری در این کشور برگزار‌ خواهد شد، کتاب‌هایی را با موضوع زندگینامه قهرمانان نام‌دار کشورمان در این ورزش منتشر کند.

وی با بیان این‌که به یقین چنین آثاری با استقبال گسترده‌ علاقه‌مندان روبه‌رو خواهند شد، افزود: چند سال پیش زندگینامه محمد نصیری، پولادمردی که نخستین نشان طلای وزنه‌برداری المپیک را سال ۱۹۶۸ در مکزیکوسیتی برای کشورمان کسب کرد، از سوی فدراسیون منتشر شد. این کتاب به دلیل استقبال زیاد علاقه‌مندان به چاپ‌های متعددی رسید که نشان از علاقه مردم به افتخارآفرینان ورزش کشورمان دارد.

شئونات درباره تازه‌ترین اقدامات فرهنگی فدراسیون وزنه‌برداری در حوزه کتاب گفت: مدتی پیش تهیه و تدوین زندگینامه بهداد سلیمی (قهرمان دسته فوق‌سنگین جهان و المپیک) را آغاز کرده‌ایم که این کتاب با عنوان «قوی‌ترین مرد جهان» تا پایان مسابقات جهانی لهستان از سوی فدراسیون ایران روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد. همچنین انتشار زندگینامه کوروش باقری (سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری) هم از اولویت‌های معاونت فرهنگی فدراسیون وزنه‌برداری است.

به گفته معاون فرهنگی فدراسیون وزنه‌برداری، معرفی فعالیت‌های سالانه این فدراسیون در قالب کتاب و کتابچه، از دیگر برنامه‌هایی است که تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

بهداد سلیمی (متولد ۱۷ آذر ۱۳۶۸) وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان موفق به کسب نشان طلای این دسته در المپیک و مسابقات جهانی شد. وی در رقابت‌های جهانی فرانسه با مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی، رکورد حرکت یک‌ضرب دسته فوق‌سنگین جهان را به خود اختصاص داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر