3

میانگین سود فوتبالیست‌ها از واردات خودرو چقدر است!

  • کد خبر : 92883
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

در حالی هر یک از اعضای تیم ملی فوتبال مجوز واردات یک دستگاه خودرو را دریافت کرده‌اند که میانگین سود این واردات برای هر کدام از آن‌ها حداقل یک میلیارد تومان خواهد بود.

چندی پیش به دنبال صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، رییس‌جمهوری ۵۰ میلیون تومان پول نقد به همراه حواله واردات یک دستگاه خودرو خارج از شمول مقررات ناظر بر واردات این محصولات را به اعضای این تیم هدیه کرد.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو، واردات یک دستگاه خودروی گران قیمت خارجی برای هر یک از فوتبالیست‌ها حداقل یک میلیارد تومان سود در بر خواهد داشت.

یکی از واردکنندگان خودرو می‌گوید: طبق قانون ورود هر خودروی خارجی به کشور باید در چارچوب مقررات مربوطه از جمله داشتن نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران صورت گیرد.

وی با بیان این‌که با مجوز صادر شده فوتبالیست‌ها می‌توانند خارج از شمول این مقررات هر خودروی دلخواه مانند فراری، لامبورگینی و رولز رویس را وارد کنند، خاطرنشان می‌کند: بنابراین با توجه به آن‌که خودروهایی که اینگونه وارد کشور می‌شوند تک بوده و نمونه مشابه آن‌ها در داخل کشور وجود ندارد دارای ارزش بسیاری برای خریداران خواهند بود.

به گفته وی سال گذشته یک دستگاه خودروی فراری قرمز رنگ که وارد کشور شده بود به قیمت حدود سه میلیارد تومان به فروش رسید در حالی که با توجه به قیمت ۱۶۰ هزار یورویی این خودرو و همچنین با توجه به نرخ روز یورو، قیمت تمام شده واردات این خودرو حدود یک میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده سود حدودا دو میلیارد تومانی واردکننده آن است.

در این شرایط فوتبالیست‌ها برای کسب حداکثر سود از واردات خودرو باید گران قیمت‌ترین خودروها را وارد کشور کنند. هم‌اکنون قیمت روز خودروهایی چون فراری و لامبورگینی با توجه به مدل‌های مختلف آن بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار یورو است بنابراین با توجه به تعرفه و همچنین با احتساب نرخ ارز، هزینه واردات این خودروها حدودا بین یک تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

این در حالی است که به گفته فعالان بازار خودرو چنین خودروهایی در صورت واردات با توجه به تک بودن آن‌ها در کشور ارزشی بین سه تا پنج میلیارد تومان خواهند داشت.

یکی از فعالان بازار خودرو درباره نحوه تعیین قیمت چنین خودروهایی می‌گوید: اصولا خودروهایی که تعداد بسیار محدود و حتی گاهی یک دستگاه از آنها در کشور وجود دارد خودروهای “بی قیمت” هستند به این معنی که قیمت این خودروها نه براساس فرمول هزینه تمام شده واردات به اضافه سود، بلکه براساس توافق بین خریدار و فروشنده تعیین می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر در صورت واردات خودروهایی چون فراری یا لامبورگینی قیمت روز این خودروها در بازار ایران بین سه تا پنج میلیارد تومان خواهد بود.

این در حالی است که در دنیا خودروهای لوکس و گران قیمت‌تری نیز وجود دارد که البته با توجه به هزینه‌های بالای خرید و واردات آن‌ها به کشور و همچنین بالا رفتن شدید قیمت فروش در ایران، واردات آن‌ها برای فوتبالیست‌ها به صرفه نبوده و آنها باید به واردات خودروهایی چون فراری و لامبورگینی با قیمت‌های فروش سه تا پنج میلیارد تومانی بسنده کنند.

یک واردکننده خودرو در این زمینه می‌گوید: مطمئنا فوتبالیست‌هایی که از توان مالی لازم برخوردار هستند با هزینه کردن مبلغی در حدود یک میلیارد تومان خودروی گران قیمتی را وارد کرده و با فروش آن حداقل یک میلیارد تومان سود نصیبشان خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که فوتبالیست‌هایی که از نقدینگی لازم برای واردات این خودروها برخوردار نبوده و یا تمایلی به این کار ندارند چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: احتمالا این دسته از فوتبالیست‌ها نیز حواله (امتیاز) واردات خودرو را خواهند فروخت که البته قیمت آن نیز توافقی تعیین می‌شود اما می‌تواند مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

افق نیوز / ایسنا:در این شرایط با توجه به صدور مجوز واردات حدود ۲۰ تا ۲۵ دستگاه خودروی خارجی برای اعضای تیم ملی فوتبال به نظر می‌رسد که در آینده شاهد تردد خودروهای گران قیمتی چون فراری، لامبورگینی و رولز رویس در داخل کشور به ویژه پایتخت خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=92883

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]