2

وضعیت سلطان اقتصاد جهان بحرانی است

  • کد خبر : 9317
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۵:۱۴

وقتی یک موسسه اعتبارسنجی بین المللی آن هم از نوع آمریکایی «اعتبار مالی دولت ایالات را کاهش می دهد معلوم است که وضعیت سلطان اقتصاد جهان بحرانی است.» هفته نامه فرانسوی اکسپرس با درج این تحلیل یادآور شد: از سال ۱۹۴۱ تاکنون، به عبارتی از زمان تاسیس سازمان آمریکایی استاندارد اند پورز، این نخستین بار […]

وقتی یک موسسه اعتبارسنجی بین المللی آن هم از نوع آمریکایی «اعتبار مالی دولت ایالات را کاهش می دهد معلوم است که وضعیت سلطان اقتصاد جهان بحرانی است.»
هفته نامه فرانسوی اکسپرس با درج این تحلیل یادآور شد: از سال ۱۹۴۱ تاکنون، به عبارتی از زمان تاسیس سازمان آمریکایی استاندارد اند پورز، این نخستین بار است که رتبه اعتبار مالی آمریکا کاهش پیدا کرده است. انتشار خبر کاهش اعتبار مالی بزرگترین قدرت مالی جهان، به ویژه پس از روزهای نه چندان خوشی که یورو در بازارهای بورس جهانی داشته، موجب شد تا بار دیگر بازارهای بورس با بحران دست به گریبان شوند. از یاد نبریم که از سال ۲۰۰۸ تاکنون چنین رویدادهایی به دفعات تکرار شده است؛ از نیویورک تا فرانکفورت و البته تا توکیو و همه از خود می پرسیدند چگونه می توان از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کرد؟
اکسپرس اضافه می کند: رسانه ها هفته گذشته خبری را دریافت کردند با این مضمون که خبر بهبود اقتصاد جهانی تا حد زیادی اغراق آمیز شده است. کسانی که در طی ماههای گذشته بازارهای بورس جهانی را دنبال کرده اند به این نکته پی برده اند که اوضاع اقتصادی تا حد زیادی ناامیدکننده است و این وضعیت در دو سوی اقیانوس اطلس تا حد زیادی روند مشابهی دارد. در اروپا، نه تنها بار دیگر یونان درخواست کمک کرده، کمک های پیشین به این کشور در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ و آخرین بار در ۲۱ژوئیه همین سال نیز، دولت یونان را به درجه ای از توانایی نرسانده تا بتواند بر مشکلات مالی و افزایش نرخ بیکاری فائق آید، بلکه اسپانیا و ایتالیا نیز شرایط اقتصادی چندان خوبی ندارند.
همزمان نشریه لوپوئن فرانسه نیز در گزارشی تاکید کرد: اکنون چینی ها می خواهند به آمریکا نحوه حسابرسی صحیح مالی را بیاموزند. آنها می دانند دوران گذران امور از طریق استقراض و بدهکاری مضاعف گذشته است. این تحقیر بزرگ برای آمریکاست همچنان که گزارش موسسه استاندارد اند پورز نشان می دهد خطر در کمین دولت آمریکاست.
مقارن با انتشار تحلیل های منفی درباره اقتصاد آمریکا، رئیس بانک جهانی هشدار داد در هفته های اخیر اعتماد سرمایه گذاران در چند کشور مهم نسبت به آینده اقتصادی بازارهای جهانی سلب شده و این امر اقتصاد جهانی را به یک محدوده خطر جدید وارد کرده است. رابرت زولیک افزود؛ رویدادهای اقتصادی تازه در آمریکا و اروپا باعث افزایش نگرانی سرمایه گذاران در کشورهای مختلف شده است؛ سرمایه گذارانی که خود از مدتها قبل با مسائلی مانند بدهی های دولتی و بیکاری روبه رو هستند. به نظر من این رویدادها توام با چند وضعیت شکننده دیگر، ما را وارد یک محدوده خطر جدید کرده است.
رئیس بانک جهانی افزود: «مشکل جدی تر متوجه حوزه یورو است زیرا در آن منطقه جریان رسیدگی به بدهی های دولتی و رسیدگی به شماری از اشکالات در رقابت پذیری اقتصادی با تعویق روبه رو است.»
رابرت زولیک که پیش از این نماینده تجاری ایالات متحده در دولت جرج بوش بود از کشورها خواست تا به جای وصله پینه کردن مشکلات، راهی برای مسلط شدن بر مسئله بدهی های خود پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر