2

همه اصولگرایان باید با دلسوزی و خالصانه التزام عملی خود را به مبانی اصولگرایی نشان دهند

  • کد خبر : 933
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰

حجت‌الاسلام سالک گفت :جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم. حجت‌الاسلام […]

حجت‌الاسلام سالک گفت :جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

حجت‌الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول این ۲۲ سال با تدبیر، شجاعت، مدیریت و با حکمت که همواره با تواضع و فروتنی همراه با اقتدار بوده است، سکانداری کشتی انقلاب اسلامی را بعد از ارتحال حضرت امام(ره) با همه سختی‌هایش به عهده داشتند.

وی گفت: جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما شک نداریم که تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب مهمترین عامل برای پیروزی علیه فتنه‌گران و معاندان نظام و رفع توطئه‌های پیچیده آنها است، بنابراین ما معتقدیم هر مقدار ما قدرشناس عملی این نعمت الهی باشیم خداوند نیز برکات خود را بر ملت و کشور ما نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ما ۱۵ خرداد است، یادآور شد: امام(ره) در سال ۴۲ بر سلطه ۲۵۰۰منحوس ساله شاهنشاهی پایان داد و حیات واقعی ملت ایران و آزادیخواهان جهان را رقم زد که نتیجه فداکاری،‌ از خود گذشتگی و عمل به تکلیف الهی حضرت امام(ره) بود که ندای حق را در گوشه‌ای از جهان احیا کرد تا کلام خالص الهی و اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی بیان داشت: امروز افتخار ملت ایران این است که در زیر سایه قرآن و حکومت اسلام در حال زندگی هستند، بنابراین مسولان و مردم در کنار هم باید تلاش کنند که این انقلاب را با حفظ امانت به آیندگان تحوی دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یکی از مسائل مهم در حفظ ارکان انقلاب اسلامی را ” انتخابات ” دانست وافزود: ما در آخر امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت، انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید با انتخاب افراد صالح موجب ادامه مسیر صحیح انقلاب شویم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به جمله معروف امام که فرمودند “چه من باشم و چه نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد ” تاکید کرد: بی‌شک رهنمودهای امام (ره) چراغ راه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران همواره باید با بصیرت در طول مسیر خود در انقلاب، نااهلان و نامحرمان را شناسایی کند، زیرا ممکن است افرادی با ظاهر اسلامی در دل جامعه ما حرکت خزنده خود را داشته باشند تا اهداف شیطانی خود را عمل کنند، بنابراین ضرورت دارد که جریان‌های نااهل و نامحرم شناخته و به مردم معرفی شود.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در طول انقلاب همواره برخی نامحرمان سعی داشتند در عرصه انتخابات خود را به بدنه نظام نفوذ دهند. لذا وقتی بستر نفاق و دورویی در جامعه آماده شد، شیطان سر از مخفیگاه خود بیرون آورده و با حضور در نقاط حساس یاران خود را برای تبعیت از خود دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: امروز شیطان حزب، افراد و لشکر خود را جمع کرده و برای برخورد با سربازان دین با رنگ و لعابی خاص به صحنه آمده است که در این میان هوشیاری نخبگان، دین‌شناسان و زمان‌شناسان بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود یه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: اصولگرایان حرکتی را از اوایل سال ۸۹ شروع کردند که ثمره آن در محور قرار گرفتن جامعتین شکل گرفت و نتیجه آن بیانیه‌ای ۸ ماده‌ای به نام «منشور اصولگرایی» شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه محوری‌ترین موضوع اصولگرایان ” ولایت فقیه ” بوده است، به کمیته سه نفره اصولگرایان اشاره و افزود: بی‌تردید چه گروه سه نفره و چه مجموعه دیگر اصولگرایان رمز موفقیتشان دو چیز است که اولین آن، “حفظ وحدت ” و دیگری “تبعیت کامل از ولایت فقیه ” است.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه با بیان اینکه هرچه به سمت انتخابات نزدیک ‌تر می‌شویم فعالیت‌های اصولگرایان بیشتر خواهد شد، گفت: اما دو جریان دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است؛ یکی جریان انحرافی است که متأسفانه در بخشی از دولت نفوذ کرده است و هزینه‌های سنگینی را انجام داده است و از طرفی دیگر جریان دوم خرداد و اصلاحات هستند که تلاش می‌کنند عناصر سفید خود را برای مجلس بفرستند لذا این بار انتخابات این دوره مجلس بسیار حساس و مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای پرهیز از شعارگرایی در خصوص منشور اصولگرایی چه راهکارهایی در نظر گرفته‌اید که مجموع اصولگرایان فقط در شعار از آن حرف نزنند، بیان داشت: کاملاً درست است، در این شرایط نباید با شعار با مسائل برخورد کرد، لذا این مسئله از جهاد مختلف قابل توجه است. اول اینکه باید با سینه گشاده و باز سلایق مختلف اصولگرایی را به رسمیت شناخت، چرا که اصول و پایه‌های اصلی نظام را قبول دارند که در این بخش الحمدالله سران اصولگرایی موافقت خود را با منشوراصولگرایی اعلام داشتند و نکته دوم اینکه باید میدان مبارزات انتخاباتی را در نظر بگیرند که در میدان دشمن‌بازی نکنند.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید با هوشیاری آن‌چه را که در محیط پیرامونی ما می‌گذرد به دقت و با هوشیاری رصد کنیم. همه اصولگرایان باید با دلسوزی و خالصانه التزام عملی خود را به مبانی اصولگرایی نشان دهند که بستگی به اخلاق، تدین و نوع بینش آنان دارد.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد که سران اصولگرا و مجموعه آنها در این زمینه وظایفی به دوش دارند، لذا ما مطمئن هستیم که اصولگرایان به دلیل التزامشان به مبانی مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند در زمان‌های حساس تکالیف خود را انجام ‌می‌دهند، اما در شرایط کنونی این هوشیاری و بصیرت باید دو چندان شود، یعنی آنچه را که جامعتین به عنوان منشور اصولگرایی عنوان کرده است قلباً پذیرفته و با تبعیت و اطاعت تشکیلاتی زمینه‌های گسترش اتحاد هر چه بیشتر فراهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=933

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر