8

اسارت نماد برجسته‌ای از وحدت و اتحاد و انسجام ملی و اسلامی ملت ایران بود

  • کد خبر : 9399
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۰۵

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد گفت:آزادگان میهن عزیزمان پیروز‌مندانه همراه با عزت و افتخار و سرافرازی به میهن عزیزمان بازگشتند. حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین و معاون قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز‌ (سه‌شنبه) مجلس، طی سخنانی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان، این روز را به خانواده معزز و مکرم […]

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد گفت:آزادگان میهن عزیزمان پیروز‌مندانه همراه با عزت و افتخار و سرافرازی به میهن عزیزمان بازگشتند.

حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین و معاون قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز‌ (سه‌شنبه) مجلس، طی سخنانی به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان، این روز را به خانواده معزز و مکرم شهدا و ایثارگران ‌تبریک گفت و اظهار داشت: آزادگان میهن عزیزمان پیروز‌مندانه همراه با عزت و افتخار و سرافرازی به میهن عزیزمان بازگشتند.

وی افزود: امیدواریم خداوند در سایه اقتدار نظام، زمینه رهایی و آزادی امت اسلام از دست نیروهای وابسته به دنیای استکبار را فراهم آورد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آزادگان عزیز تمام ارزش‌های اسلام و انقلاب را به نمایش گذاشتند، گفت: آزادگان عزیز صبر و پایداری ملت ایران را در برابر دشمن بار دیگر تحسین کردند و هر ساعت و هر دقیقه‌ای که از عمر آنها می‌گذ‌شت،‌ بر پایداری و مقاومت آنان افزوده می‌شد و خودشان را برای حمایت از ارزش‌های انقلاب و نظام آماده می‌کردند.

نایب رئیس سابق مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نماینده صلیب سرخ از اخوی بنده سؤال می‌کرد که ما در مرفه‌ترین زندان‌های غرب با افسردگی‌های شدید و آمار جانکاه خودکشی روبه‌رو هستیم اما در اینجا جز پایداری و مقاومت و دفاع از ارزش‌های انقلاب‌تان چیزی از شما نمی‌بینیم.

به گفته وی، رمز مقاومت و پایداری آزادگان اعتقاد آنان به اسلام و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب بود و آزادگان عزیز با همه وجود در تمام دقایق اسارت خودشان را در پیشگاه خداوند متعالی می‌دیدند و سجده شکر به جای می‌آورند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: یکی از آزادگان هنگامی که آثار شکنجه اخوی بنده را دیده بود، اشک می‌ریخت، اخوی بنده با تبسم به او نگاه کرده و گفته بود چرا گریه می‌کنی و اشک می‌ریزی، این نعمتی است که خداوند متعالی به ما عنایت کرده و این آرزوی همه اولیا حق در طول تاریخ بوده است که خداوند به آزادگان ایران اسلامی اهداء کرده است.

وی با ذکر این نکته که آزادگان عزیز گذشت، ایثار، وحدت و انسجام را به نمایش گذاشتند، تأکید کرد: اسارت نماد برجسته‌ای از وحدت و اتحاد و انسجام ملی و اسلامی ملت ایران بود و همه آزادگان با گویش‌های متفاوت از اقوام مختلف و مذاهب گوناگون و ادیان مختلف، نماد وحدت و انسجام بودند و این وحدت و انسجام امروز در خانواده بزرگ آزادگان مشاهده می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: آزادگان عزیز امروز مفتخرند که به عنوان سربازان جان بر کف انقلاب به عنوان مدافعان بزرگ انقلاب اسلامی در خدمت مردم انجام وظیفه کنند و برای رشد و عزت و افتخار روز افزون نظام، همه سرمایه خود را در اختیار پاسداران عزیز انقلاب و نظام قرار دهند.

ابوترابی‌فرد همچنین گفت: دولت ماده ۱۳ قانون آزادگان عزیز را با همت و تلاش اجرایی و عملیاتی کرده است که برای این امر از دولت تشکر می‌کنیم.

به گزارش فارس، در این جلسه پس از سخنرانی ابوترابی‌فرد از تعدادی از آزادگان میهن اسلامی‌مان با اهدای لوح و هدیه‌ای تقدیر شد.

در این جلسه از حسن محمدی با ۷ سال اسارت، فریدون بیانی با ۱۰ سال اسارت، بیژن کیانی با ۸ سال اسارت، احمد روزبهانی با ۱۱ سال اسارت، محمد شهسواری با ۸ سال اسارت، سید‌فاضل موسوی نماینده خدابنده با ۳ سال اسارت، محمد دهقانی نماینده طرقبه و چناران با ۶ سال اسارت و حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم با ۱۰ سال اسارت تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9399

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]