3

پورمحمدی: بی‌انصافی است که مشکلات کشور را ناشی از برخورد دستگاه‌های نظارتی بدانیم

  • کد خبر : 94452
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰

حجت‌الاسلام پورمحمدی گفت: اینکه رئیس دستگاه اجرایی در کزارشی که نزد رهبری ارائه کرد مشکلات کشور را ناشی از برخورد دستگاه‌های نظارتی عنوان کند اقدامی ناروا و دور از انصاف است

 پورمحمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی استان‌ها گفت: شوراها و مدیریت شهری رکن مهم کشور برای پیشرفت، رفاه و رفع نیازهای اجتماعی و مدنی در حوزه شهرها و روستاها هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سپری شدن ۳ دوره از فعالیت‌ شوراها افزود: فعالیت‌های شوراها را در طی این سه دوره، ارزنده و مثبت ارزیابی می‌کنیم. وی تصریح کرد: شوراها بزرگ‌ترین حوزه مدیریتی و خدماتی اداری کشور هستند و بیشترین مأموریت را در بین دستگاه‌های کشور دارد. شوراها هم از جهت کمیت و هم از جهت گستردگی مأموریت، وسیع‌ترین حوزه مدیریتی و مأموریتی کشور هستند.

پورمحمدی بر حمایت از نهال نوپای شوراهای اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری بین شورای عالی استان‌ها به نمایندگی شوراهای اسلامی با سازمان بازرسی کل کشور اتفاق مبارکی است و این را ناشی از بلوغ و هوشمندی مجموعه شوراها و شورای عالی استان‌ها می‌دانیم. وی ادامه داد: هر مجموعه‌ای که در جهت آشنایی با قوانین و اجرای صحیح آن و در راستای پاسخگویی قدم بردارد حاکی از توانمندی آن مجموعه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیریت را بدون نظارت و ارزیابی، ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ارزیابی، ارزیابی درون تشکیلاتی است و این نظارت‌های درون تشکیلاتی باید تقویت شوند.

پورمحمدی با اشاره به حضور مهندس چمران در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آقای مهندس چمران این دوره را کاملاً مثبت سپری کردند و ارزیابی ما به‌عنوان سازمان بازرسی از این فعالیت‌ها، مثبت است و تشکر می‌کنیم. وی ادامه داد: پایان دوره سوم شوراها همراه است با تقویت تفکر نظارت درون‌سازمانی در شوراها و هماهنگی با نظارت برون‌سازمانی و این نشانه هوشمندی است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود به پایان یافتن دوره فعالیت دولت‌های نهم و دهم و آغاز فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که همین رویکرد را از نظام اداری کشور مشاهده کنیم اما متأسفانه در این حوزه بازخورد متفاوتی می‌بینیم و بیشترین گله‌گزاری در این چند ماه اخیر را که متأسفانه با تعابیر ناروا همراه بوده از دستگاه‌های نظارتی به‌خصوص سازمان بازرسی کل کشور دیدیم و این را برای مدیریت اجرایی کشور جالب نمی‌دانیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: متأسفانه در آخرین گفتگو و گزارش که رئیس دستگاه اجرایی نزد رهبری ارائه داد مشکلات کشور را ناشی از افول اقتصادی جهان، تحریم‌ها و برخورد دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد و اینها را منشأ ایجاد مشکل دانست. اینکه مشکلات کشور را طی گزارشی ناشی از برخورد دستگاه‌های نظارتی عنوان کنند حتماً این گزارش، گزارش ناروا، غلط و خارج از انصاف است و باید تأسف خورد که در این عرصه با چنین برخوردهای نامناسبی مواجه‌ایم.

وی ادامه داد: دولت محترم خیلی زحمت کشید اما این نوع برخورد و قضاوت به تعبیر قرآن باعث حبط اعمال می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه جامعه را باید با تفاهم و گذشت به پیش برد تصریح کرد: قرار نیست در پایان دوره به بیان اشکالات و کاستی‌ها بپردازیم و الا یک گزارش مفصل در خصوص فعالیت‌ها، کاستی‌ها و آمار ارائه‌شده می‌دادیم تا برخی از واقعیت‌ها روشن شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان، آمادگی این سازمان را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها اعلام کرد.

مهندس چمران: بازرسی‌ از شهرداری‌‌های کشور برای ما بسیار مفید بود/نتیجه خوبی از این بازرسی‌ها گرفتیم


پیش از سخنان حجت‌الاسلام پورمحمدی، مهندس چمران رئیس شورای عالی استان‌ها طی سخنانی اظهار داشت: بازرسی‌هایی که سازمان بازرسی از شهرداری‌های کشور داشته برای ما بسیار مفید بود و توانستیم از این بازرسی‌ها نتیجه خوبی بگیریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: اگر این نظارت را بر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها دقیق‌تر داشته باشیم از بسیاری از کارهای خلاف قانون می‌توان مطلع شد و پیشگیری کرد.

در این جلسه، امیری اصفهانی معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در سخنانی اظهار داشت: شوراهای اسلامی در ساز و کار فعالیت‌هایشان نقش حاکمیتی غیرقابل انکاری دارند.

اصفهانی با اشاره به وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی براساس وظیفه قانونی بر دستگاه‌های مختلفی نظارت دارد که یکی از این دستگاه‌ها شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها هستند.

امیری اصفهانی: شوراهای اسلامی اشراف بیشتری به وظایفشان داشته باشند


معاون سازمان بازرسی تصریح کرد: در نظارت و بازرسی‌های سال های گذشته مواردی را مشاهده کردیم که دلالت داشت بر اینکه هم شوراهای اسلامی باید بیشتر به وظایفشان اشراف داشته باشند و هم سازمان بازرسی ارتباط بیشتری با شوراها داشته باشند.
امیری‌اصفهانی در خصوص امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شورای عالی استان‌ها به نمایندگی از شوراهای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور گفت: بعضاً به دلیل تنظیم نبودن روابط شوراها و بازرسی، تنش‌هایی ایجاد می‌شد و این تفاهم‌نامه فصل همکاری مشترکی را بین شوراها و بازرسی فراهم می‌کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94452

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]