5

تا زمانی که ولایت فقیه در کشور باشد این مسائل حاشیه ای تبدیل به بحران نخواهد شد.

  • کد خبر : 95
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جریانهای انحرافی در کشور وجود داشته اند ولی همواره ولایت فقیه جلوی آنها را گرفته است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد جریان انحرافی شکل گرفته در کشور گفت: در زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جریانهای انحرافی در کشور وجود […]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جریانهای انحرافی در کشور وجود داشته اند ولی همواره ولایت فقیه جلوی آنها را گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد جریان انحرافی شکل گرفته در کشور گفت: در زمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب جریانهای انحرافی در کشور وجود داشته اند ولی همواره ولایت فقیه جلوی آنها را گرفته است.

محسن رضایی در جریان سفر به استان لرستان در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر در خرم آباد پیرامون تفاسیر ارائه شده از سوی شورای نگهبان پیرامون ادغام وزارتخانه ها و سرپرستی بر وزارت نفت و واکنش دولت در این زمینه اظهار داشت: سرانجام دولت راهی ندارد جز اینکه تفاسیر ارائه شده از سوی شورای نگهبان به عنوان آخرین مرجع تفسیر قانون اساسی را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: درست است که دولت این روند را به تاخیر انداخته است اما سرانجام نظرات شورای نگهبان را عملیاتی خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حواشی که در رابطه با واکنش دولت در مورد مسائل یاد شده در کشور به وجود آمده است تصریح کرد: تا زمانی که ولایت فقیه در کشور باشد این مسائل حاشیه ای تبدیل به بحران نخواهد شد.

ابهامات جدی در مورد سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت

وی همچنین در مورد سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت نیز بیان کرد: در بحث سرپرستی وزارت نفت ابهامات جدی وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه از نظر عقلانی هم سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت ریسک بالایی دارد یادآور شد: در وزارت نفت روزانه میلیاردها تومان قرارداد نوشته می شود و فقط کافی است در این زمینه کوچکترین مشکلی پیش بیاید که این امر در شأن رئیس جمهوری نخواهد بود.

رضایی با بیان اینکه سرپرستی احمدی نژاد بر وزارت نفت هم به لحاظ قانونی ابهام دارد و هم به لحاظ عقلانی بر ضرورت تبعیت دولت از نظر شورای نگهبان در این زمینه تاکید کرد.

دولت در برخی از شاخصهای سند چشم انداز هنوز عقب است

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر پیرامون روند اجرای سند چشم انداز در کشور و عملکرد دولت در این زمینه بیان کرد: دولت در برخی شاخصهای سند چشم انداز ۲۰ ساله از جمله تولید علم و تربیت نیروی انسانی در دانشگاهها جلو است ولی در دیگر شاخصهای مد نظر سند چشم انداز متاسفانه همچنان دولت عقب است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گزارشهای سالانه این مجمع از روند اجرای سند چشم انداز کشور عنوان کرد: این گزارشها به صورت مستمر تهیه و در اختیار مسئولان از جمله دولتمردان قرار می گیرد.

رضایی با اشاره به نظارت مجمع تشخیص مصلحت بر روند تدوین بودجه های سالانه کشور و همچنین برنامه های پنج ساله عنوان کرد: در این راستا بودجه سال ۹۰ را نیز مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم که در چهارچوب سند چشم انداز باشد.

ولایت فقیه همواره جلوی انحرافات را گرفته است

وی همچنین در مورد جریان انحرافی شکل گرفته در کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: در برهه های مختلف زمانی چه در زمان امام و چه در زمان رهبر معظم انقلاب جریانهای انحرافاتی در کشور وجود داشته اند ولی همواره ولایت فقیه جلوی این انحرافات را گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی از این انحرافات را ناشی از ورود ایدئولوژی به سیاست دانست و گفت: ورود ایدئولوژی به سیاست هم محاسنی دارد و هم معایبی دارد.

رضایی ادامه داد: وقتی ایدئولوژی وارد سیاست می شود هم پویایی بیشتری به سیاست می دهد و هم ممکن است انحرافات ایدئولوژیک وارد سیاست شود.

وی بیان کرد: وجود رهبری و ولایت فقیه که فراتر از جناحها، اشخاص و گروههای سیاسی در کشور است و قابلیتهای اعتقادی، اجتهادی و فقهی که در رهبری وجود دارد روند حرکت کشور را تضمین و بیمه می کند.

برداشتهای اسلامی را باید از اهلش پرسید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: خود من از دوران قبل از انقلاب یاد گرفتم که به همه چیز با احتیاط نگاه کنم چرا که حادثه منافقین یک درس بزرگی به ما در گروه منصورون داد که هیچگاه در مسئله اسلامشناسی روی افکار خودمان قطعی حساب نکنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه برداشتهای اسلامی را باید از اهلش بپرسیم و بر اساس نظر آنها عمل کنیم یادآور شد: همانطور که هر علمی کارشناس دارد کارشناسان اسلام نیز در حوزه های علمیه هستند و خود من اکثر برداشتهایم را از اسلام با علما چک و بعد بیان می کنم.

تشکیل هیئتهایی برای اتحاد اصولگرایان موثر است

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر پیرامون شکل گیری هیئت های سه نفره و ۹ نفره برای ایجاد اتحاد میان اصولگرایان نیز گفت: من تشکیل این هیئتها را موثر ارزیابی می کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه من طرفدار وحدت اصولگرایان هستم بیان کرد: این هیئتها هنوز در ابتدای کار قرار دارند و ارزیابی راجع به برنامه های آنها هنوز زود است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=95

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر