1

باید مراقب بود تا موضوعات انحرافی بیش از حد طبیعی «برجسته» نشود.

  • کد خبر : 9538
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵

حمید رضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار ویژه‌نامه موهن “خاتون ” گفت: از موضوع این ویژه‌نامه و عقبه‌های این ماجرا و روندی که در تهیه این نشریه صورت گرفته، به نظر می‌رسد جریان انحرافی به دنبال ایجاد یک دو قطبی فرهنگی در جامعه است و […]

حمید رضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار ویژه‌نامه موهن “خاتون ” گفت: از موضوع این ویژه‌نامه و عقبه‌های این ماجرا و روندی که در تهیه این نشریه صورت گرفته، به نظر می‌رسد جریان انحرافی به دنبال ایجاد یک دو قطبی فرهنگی در جامعه است و این هم پدیده جدیدی نیست چرا که از قبل‌ها، اینها به شیوه‌های مختلف به دنبال دو قطبی و رو در رو کردن اقشار جامعه بودند.

مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس، درباره اهداف جریان انحرافی از ایجاد دو قطبی فرهنگی در جامعه یادآور شد: جریان انحرافی به تعبیر خودمان درصدد جذب آرای خاکستری جامعه در انتخابات آینده هستند و تصور می‌کنند اگر این دو قطبی را در فضای فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنند، می‌توانند رای جمعیت زیادی را به سمت خود جذب کنند.

مقدم‌فر افزود: برای تهیه کننده‌های ویژه‌نامه خاتون، به خوبی روشن بوده و هست که بعد از انتشار آن قطعا واکنش‌های تندی از سوی متدینین، مومنین و جامعه انقلابی رخ خواهد داد، اما آنها به دنبال همین چالش‌ها و تنش‌ها ‌‌در جامعه و بین اقشار مختلف هستند.

وی در ادامه این گفت‌وگو درگیر شدن جامعه و رسانه‌ها با اعوجاجات و انحرافات در ویژه‌نامه “خاتون ” و امثال آن را خواستگاه جریان انحرافی دانست و گفت: با توجه به این نکته باید مراقب بود تا موضوعات انحرافی و “انحراف ” جریان انحرافی به هیچ وجه در جامعه بیش از حد طبیعی «برجسته» نشود.

مقدم‌فر تصریح کرد: امروز وظیفه نخبگان، مومنین و متدینین این است که در واکنش به این ویژه‌نامه به گونه‌ای عمل کنند که اولاً موضوعات انحرافی برجسته نشود و ثانیا واکنش‌ها به این ماجرا دوگانگی و دو‌قطبی مورد نظر آنها را به دنبال نداشته باشد.

وی با اشاره به موضع به‌موقع رسانه، مجلس، تشکل‌ها و روحانیت معظم در مقابل انتشار این ویژه‌نامه موهن و فرستاده شدن پرونده آن به دادگاه، خطاب به علما، روحانیون، بزرگان، انقلابیون، نخبگان و اساتید اظهار داشت: همه دلسوزان جامعه باید احساسات مذهبی و انقلابی خود را به نوعی هدایت کنند که در راستای اهداف جریان انحرافی گامی برداشته نشود.

مدیر عامل سابق خبرگزاری فارس در پاسخ به اظهارات برخی‌ها که معتقدند باید افکار مختلف حرف‌شان را هر چند خلاف شرع و قانون باشد، در تریبون‌های عمومی بزنند، تصریح کرد: مسائل اعتقادی و ضروری دین و ارزش‌های مقدس مردم و قانون موضوعاتی نیست که در عرصه عمومی مطرح و به چالش کشیده شود و بعد انتظار داشت که مخالفین نیز پاسخ دهند؛ چرا که جایگاه طرح این‌گونه موضوعات در حوزه‌های تخصصی است و نه فضای عمومی جامعه.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: اینکه شهید مطهری معتقد بودند مارکسیست‌ها باید در دانشگاه الهیات کرسی داشته باشند، فقط این بود که در دانشگاه باشد و شهید مطهری اعتقاد نداشتند که علیه اعتقادات و ارزش‌های دینی مردم در عرصه عمومی، مباحثی مطرح و به چالش کشیده شود.

وی تاکید کرد: اینکه ارزش‌های عمومی و اصولی مردم به بهانه‌های مختلف مورد هتک و هجمه قرار گیرد، ناشی از اندیشه منسوخ شده اصلاح‌طلبانی است که در ادوار گذشته نادرستی آن در عرصه عمل ثابت شد و الان ما تعجب می‌کنیم که این مباحث را از حاشیه دولت می‌شنویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر