2

خودروی سیاستمداران مشهور دنیا + تصاویر

  • کد خبر : 95781
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴

سیاستمداران هر کشور خودروهایی سوار می شوند که با خودروی مردم عادی تفاوت دارند. مسلما ایمنی ، مهمترین فاکتور خودروهایی است که روسای دولت در کشورهای مختلف استفاده می کنند.

 در این گزارش با خودروهایی که سیاستمداران مشهور تاریخ از گذشته تا امروز آشنا می شوید.

باراک اوباما ؛ خودرویی که رئیس جمهور آمریکا از آن استفاده می کند کادیلاک است ؛ یکی از ایمن ترین خودروهای جهان . شیشه های این ماشین هشت تنی ضد گلوله است و بدنه آن از چندین لایه فولاد و سرامیک تشکیل شده است. از سال ۱۹۱۹ خودروی روسای جمهور آمریکا ، کادیلاک است .

رهبر کاتولیک های جهان، پاپ ؛ خودروی وی یکی از مشهورترین خودروهای جهان است. پاپ ژان پل دوم از این خودرو استفاده می کرد و از آن زمان این مدل برای استفاده رهبر کاتولیک ها مرسوم شد و هر ساله مدل جدیدی از این خودرو تولید می شود. این خودرو با شیشه های ضد گلوله طوری طراحی شده که پاپ می تواند ایستاده هوادارانش را تماشا کند.

ملکه الیزابت دوم ؛ ملک انگلیس خودروهای بسیاری در اختیار دارد. از جمله ۵ دستگاه رولز رویس لیموزین ، دو دستگاه دایملر و رنجرور . وی برای مراسم پنجاهمین سالگرد سلطنتش در سال گذشته از یک بنتلی استفاده کرد.

جان اف کندی ؛ رئیس جمهور اسبق آمریکا در خودروی لیموزین لینکولن کابریو رو باز خود با شلیک چندین گلوله ترور شد. از آن زمان مدل کابریو دیگر از سوی دولت آمریکا برای شخص رئیس جمهور مورد استفاده قرار نگرفت.

کیم یونگ ایل ؛ رهبر فقید کره شمالی از آنجا که کمتر در مراسم و جشن های تاریخی حاضر می شد از خودروی لینکولن استفاده می کرد. برای مراسم خاکسپاری وی ، تابوت او نیز با این خودرو حمل شد.

شارلز دوگل ؛ اتومبیل رئیس جمهور اسبق فرانسه از خودروسازی های فرانسه نبود بلکه خودروی آلمانی هورخ مدل ۸۳۰ BL بود. اما او پس از مدتها ترجیح داد که از خودروی وطنی استفاده کند. فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی فرانسه از یک دستگاه سیتروئن DS۵ هیبریدی استفاده می کند.

سلطان برونئی ؛ وی که در کشورش پست رئیس دولت ، نخست وزیری ، وزیر دفاع و اقتصادی را بر عهده دارد کلکسیونی از خودروهای مختلف را جمع آوری کرده است. بطوریکه محل پارک این خودرو به اندازه چندین زمین فوتبال است. رولز رویس طلایثی فانتوم VI با تزئینات تجملاتی خودرویی است که وی بیشتر از آن استفاده می کند.

دوک اعظم اتریش ؛ فرانتس فردیناند دوک اعظم اتریش از خودروی روبازی استفاده می کرد که امروز در وین در موزه نگهداری می شود. وی در همین خودرو در هنگام عزیمت به سارایوو ترور شد و به قتل رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=95781

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]