11

آزادی به معنای رهایی انسان در خود و شهوات نیست

  • کد خبر : 9589
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۳۸

آقای احمدی نژاد گفت :اگر فرهنگ در جامعه دچار مشکل شود، روح از بین می رود و اگر روح بمیرد اثری از انسانیت باقی نمی ماند. آقای احمدی نژاد عصر دیروز در دیدار صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و قلم که همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) […]

آقای احمدی نژاد گفت :اگر فرهنگ در جامعه دچار مشکل شود، روح از بین می رود و اگر روح بمیرد اثری از انسانیت باقی نمی ماند.

آقای احمدی نژاد عصر دیروز در دیدار صمیمی اصحاب فرهنگ، هنر و قلم که همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه فرهنگ تجلی وجه آسمانی و علمی انسان و فضای تنفس روح اوست، خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ در جامعه دچار مشکل شود، روح از بین می رود و اگر روح بمیرد اثری از انسانیت باقی نمی ماند.
رییس جمهور هنر را ستون فقرات فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: هرگونه زیبایی که در تاریخ ماندگار شده حاصل ارائه شدن آن در قالب هنر بوده است.

وی گفت: هر اعتقاد و اندیشه و باوری برای ماندگاری باید در قالب هنر ارائه شود و خداوند نیز خود کتاب هستی را در قالب زیباترین هنر به بشر ارائه کرده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید رابطه عمیق و وسیعی میان آزادی ،عشق و هنر برقرار باشد، آزادی را بالاترین هدیه و موهبت الهی به انسان دانست و اظهار داشت: همه دستورات الهی برای رهایی انسان از حجاب ها و قید و بندهاست و هر انتخابی زمانی ارزشمند است که آزادانه باشد که اگر انتخابی آزاد نباشد ارزش و اعتباری نداشته و ماندگار نخواهد بود و خداوند نیز فرصت انتخاب آزادانه را در اختیار انسانها برای رسیدن به مقصود قرار داده است.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز کشورهای غربی مدعی آزادی در جهان هستند و حد این آزادی را تنها در محدوده قانون تعیین می کنند، گفت: در کشور ما حتی با قانون هم نمی توان حد آزادی انسان را برای متعالی شدن و حرکت در مسیر کمال محدود کرد چرا که آزادی در این کشور اصالت دارد.

احمدی نژاد بروز و ظهور حقیقت انسانی را در آزادی برشمرد و با بیان اینکه آزادی به معنای رهایی انسان در خود و شهوات نیست اضافه کرد: عشق به زیبایی ها وخوبی ها و ارزش های متعالی پایه و عامل اصلی آزادی انسان است و انسان هر چه قدر عاشق خوبی ها و ارزش های انسانی باشد به همان اندازه آزاد خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه بدون عشق، آزادی معنا ندارد، خاطر نشان کرد: پایه هنر عشق و نتیجه آن آزادی بوده و هنری ماندگار است که از عشق به انسانها،آزادی، عدالت و کرامت انسانی نشات گرفته و حاصل آن رهایی انسان از قید و بندها باشد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هنر باید موجب آزادی انسان و خیزش روح او شود، تصریح کرد: هنر فقط برای نمایش ضعف ها و اشکالات اجتماعی نیست بلکه حقیقت هنر بازآفرینی زیبایی های هستی است.

رییس جمهور با بیان اینکه همه موجودات عالم جلوه زیبای خداوندی هستند و در این بین انسان کامل ،زیباترین است، گفت: هر هنری اگر بخواهد ماندگار باشد باید دریافت و خمیر مایه ی از رابطه با انسان کامل داشته باشد چرا که او تجلی واقعی زیبایی های خداوندی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه هنری که درباره انسان و تجلی گرایشات وکمال جویی او نباشد، هنر نیست، گفت: سخن درباره انسان و حقیقت انسانی زیباست و جامعه هنری ما باید پیشگام آزادسازی انسانها از قید و بندهای موجود که ازجانب شیاطین برای انسان بوجود آمده، باشد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه هنری که افق بالاتری را برای پرواز انسانها ترسیم می کند، اثرگذار و ماندگار است، گفت: اگر کسی می خواهد در فضای هنری کشور تاثیر گذار بوده و آثارش ماندگار باشد، باید تلاش کند تا فضاهای متعالی تری را برای جامعه و انسانها نمایان سازد چرا که اگر جامعه به لحاظ دریافت عظمت زیبایی جهان در سطح بالاتری از آنچه هنرمند جامعه را به آن دعوت می کند، باشد هیچ کس به سمت آن اثر هنری نخواهد رفت.

احمدی نژاد با بیان اینکه زیباترین کار هنری آن است که هنر عشق ورزیدن را به مردم بیاموزید، تصریح کرد: هنر جلوه اسماء الهی است که در آن علم، حکمت، خلاقیت، عشق و رأفت موج می زند.

رییس جمهور اظهار داشت: خدایی شدن به معنای عشق ورزیدن به دیگران است چرا که وقتی عشق و محبت باشد رقابت، کینه ورزی و بدخواهی وجود نخواهد دشت.

احمدی نژاد هنر را متعلق به انسان های پاک و متعالی دانست و با اشاره به فعالیت های خوبی که در عرصه فرهنگ و هنر کشور انجام شده است، گفت: هنر دولت هم پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی و هنرمندان کشور است و در این جهت از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

در این مراسم پیش از سخنان رییس جمهور چندتن از هنرمندان کشور که در عرصه های مختلف هنری از جمله ادبیات، شعر، نویسندگی، هنرهای تجسمی، موسیقی، نقاشی، سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت می کنند در سخنانی مسائل و مشکلات جامعه هنری کشور را با آقای احمدی نژاد در میان گذاشتند.

رشد و توسعه هنرهای تجسمی، رفع موانع مادی و معنوی در بخش موسیقی، اهتمام به بازنگری در حوزه سینما و تئاتر، توجه ویژه به مفاخر شعر و ادب ایران و معرفی آنها به نسل جدید افزایش بودجه معاونت سینمایی وزارت ارشاد و عملیاتی شدن هرچه زودتر مصوبات شورای عالی سینما، امنیت شغلی و احترام برای آنان و پرهیز از نگاه های سلیقه ای به هنر ازجانب مسئولان از جمله موضوعاتی بود که برخی از هنرمندان به آن اشاره کردند.

در پایان این مراسم هنرمندان کشور روزه خود را با رییس جمهور افطار کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر