3

بالا رفتن سن ازدواج معلول عوامل متعدد روانی و اجتماعی است.

  • کد خبر : 9604
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۸:۱۸

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: جوانان ما کمی دچار ترس از ازدواج هستند،چون می‌بینند ازدواج ها درجامعه به دلایلی با مشکلاتی روبرو می شوند. به نقل از برنا دلیل بی میلی جوانان به ازدواج چیست؟ اصلا این تعبیر،تعبیر به جا و صحیحی است، یا اینکه عواملی در این میان دخیل هستند که نقش میل […]

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: جوانان ما کمی دچار ترس از ازدواج هستند،چون می‌بینند ازدواج ها درجامعه به دلایلی با مشکلاتی روبرو می شوند.

به نقل از برنا دلیل بی میلی جوانان به ازدواج چیست؟ اصلا این تعبیر،تعبیر به جا و صحیحی است، یا اینکه عواملی در این میان دخیل هستند که نقش میل و رغبت جوانان را کمرنگ می کنند؟

غللامرضا خلیلی روانشناس،عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناس ارشد مشاوره در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: میانگین سن ازدواج در حال حاضر بالا رفته است. می‌توانیم این مورد را به گردن جوان بیاندازیم و از آن به دوری از ازدواج تعبیر کنیم که معتقدم تعبیری ابتدایی است اما اگر از بعد آسیب شناسی روانشناسی این قضیه را بررسی کنیم متوجه می شویم بالا رفتن سن ازدواج معلول عوامل متعدد روانی و اجتماعی است.

یکی از این عوامل این است که زندگی مثل گذشته ساده نیست. در گذشته فرزند یک آهنگر، آهنگر نمی شد. جوان زمان پایان تحصیلاتش ۲۴ ساله است و فرض کنید زمان پیدا کردن شغل ۲۶ سال دارد.جوان قبل از ازدواج باید پیش زمینه مالی برای خود ذخیره کرده باشد. بنابراین میانگین سن ازدواج ۲۶ سال به بالا است.

در حالی که در گذشته میانگین سن ازدواج ۲۰ سال است. بخشی از این ماجرا واقعی است و آسیب محسوب نمی‌شود.

در کشورهای مدرن هم همین اتفاق می افتد و تشکیل زندگی نسبت به گذشته سخت تر است. ۲۰ سال پیش با یک میلیون تومان می‌شد ازدواج کرد و در حال حاضر با ۲۰ میلیون هم نمی شود. عامل دیگر احساس ناامنی جوانان است. جوانان ما کمی دچار ترس از ازدواج هستند، چون می بینند ازدواج‌ها درجامعه به دلایلی با مشکلاتی روبرو هستند.بزرگترین این مشکلات مشکل اقتصادی است.

کسی که راحت در خانه نشسته وقتی ازدواج کند باید مسوولیت یک نفر دیگر را هم بر عهده بگیرد. آمار طلاق افزایش پیدا کرده و مردم از این موضوع آگاه هستند. اعتماد اجتماعی به خاطر تغییراتی که در حوزه ارزش گذاری در جوانان اتفاق می افتد نگران کننده است.بخش غریزی عشق در جامعه قوی است در حالی که بخش تعهدی آن خود را نشان نمی دهد.

جوان‌ها تا حدی از ازدواج می‌ترسند و فکر می کنم ترس از ازدواج در شرایط فعلی بیمارگونه نیست و عاقلانه است.چون جوان ها می‌خواهند خود را درگیر مشکلات نکنند.آنها خود را آماده پذیرش این مسوولیت از دیدگاه روانشناختی و مادی نمی‌بینند، ضمن اینکه گاهی بی بند وباری و برآورده کردن غرایز بدون مسوولیت پذیری باعث می شود آنها ضرورتی برای ازدواج نبینند.در حال حاضر آمار طلاق ها در دوران عقد و طولانی شدن دوران نامزدی در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر