1

اگر فردی از آشوب‌های خیابانی حمایت کرده و می‌کند، صلاحیت وزارت ندارد

  • کد خبر : 96126
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر فردی از آشوب‌های خیابانی حمایت کرده و می‌کند صلاحیت وزارت ندارد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت یازدهماظهار داشت:‌ این حق نمایندگان است که اگر ابهام و نقطه نظری در کارنامه وزرای پیشنهادی دارند، مطرح کنند و به طور طبیعی وزرا نیز باید جواب دهند.
وی ادامه داد: البته این تحقیقات و کنکاش‌ها نباید ناشی از تعصبات گروهی و کینه‌ورزی‌ها باشد؛ مثلا در ارتباط با فتنه ۸۸ برخی می‌گویند که باید همه وزرا را مجبور کرد تا موضع خود را راجع به حوادث سال ۸۸ مطرح کنند که به نظرم این حرف‌ها جایگاهی ندارد.
این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: ممکن است یک یا دو وزیر پیشنهادی عضو ستاد آقای موسوی بوده باشند و از آنها پرسیده شود که موضع شما در برابر فتنه چیست؛ اینها اشکال ندارد، اما اینکه بخواهند از تک تک وزرا سؤال کنند که موضع شما در قبال فتنه چیست، بی‌منطقی است.
مطهری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر نقش یکی از وزاری پیشنهادی در قتل‌های زنجیره‌ای، گفت: اینها نیز باید روشن شود. اگر یکی از وزرا در وزارت اطلاعات بوده، باید درباره سؤالات مطرح شده توضیح دهد. چرا که موضوع باید روشن شود. اما درباره فتنه، مهم این است که کسی در آن آشوب‌های خیابانی نقش نداشته باشد.
وی اضافه شد: اگر کسی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ اعتراض داشته و یا معتقد به تقلب بوده است، گناهی نکرده و نظرش را گفته است؛ حتی کسی که در راهپیمایی ۲۵ خرداد شرکت کرده باشد، هم اشکالی ندارد چرا که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی هر کسی می‌تواند به طور انفرادی در راهپیمایی شرکت کند و اشکالی به آن وارد نیست، اما اگر کسی که مثلا در آن آشوب‌های خیابانی سطل زباله را آتش زده، صلاحیت ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر فردی از آشوب‌های خیابانی حمایت کرده و می‌کند، صلاحیت وزارت ندارد، اما اینکه برخی بگویند همه وزرا باید در قبال فتنه موضع‌گیری کنند درست نیست و انشاالله در روز رأی اعتماد اگر فرصت کنم این‌ها را توضیح می‌دهم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=96126

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]