2

نمایندگان مهمان از خدمات جاسبی در دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کردند.

  • کد خبر : 9643
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

به نقل از خبرگزاری آنا، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد و مجلس شورای اسلامی که سه‌شنبه شب با حضور تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها، در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: براساس برنامه چشم‌انداز استراتژیک، این دانشگاه رقابت […]

به نقل از خبرگزاری آنا، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد و مجلس شورای اسلامی که سه‌شنبه شب با حضور تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها، در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: براساس برنامه چشم‌انداز استراتژیک، این دانشگاه رقابت با معتبرترین دانشگاه‌های جهان را هدف قرار داده است.

پایگاه خبری افق به نقل از خبرگزاری آنا، وی افزود: دانشگاه آزاد در افق ۱۴۰۴ دارای دومیلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو، ۱۰۴ هزار عضو هیئت علمی و بیش از ۲۰ هزار مقاله ISI در سال خواهد بود.

به گفته جاسبی، در حال حاضر دانشگاه آزاد با ۴۰۰ واحد و مرکز، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو، ۴ میلیون فارغ‌التحصیل، ۳۱ هزار عضو هیئت علمی، ۳۵ هزار پرسنل، ۶۰۰ مدرسه سما، ۵۰ مرکز پژوهشی و بیش از۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه‌های دولتی را پشت سر گذاشته است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از نخستین روز آغاز به کار دانشگاه آزاد، کار را با عشق و ایمان آغاز کردیم و موفقیت دانشگاه آزاد مرهون الطاف الهی و توکل است و من کمترین نقش را داشته‌ام.

جاسبی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در این مجموعه خدمتگزار هستیم و تا زمانی که توکل به خدا باشد، مطمئناً خداوند ما را کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای جذب هیئت علمی شرایط بسیار خوبی داریم و روند جذب اساتید هیئت علمی، به علت آن که تعداد فارغ‌التحصیلان دکترای تخصصی و فوق‌لیسانس روز به روز افزایش پیدا می‌کند، مطلوب است.

وی افزود : ۶۰۰ دانشجوی ایرانی که در دوره دکترای تخصصی در مالزی تحصیل می‌کنند بورسیه شده‌اند و ۴۰۰ دانشجوی ایرانی دکترای تخصصی که در ژاپن هستند، جذب می‌شوند.

جاسبی اظهار داشت: دانشگاه آزاد برای توسعه رشته‌های علوم پزشکی آمادگی کامل دارد و در این راه نمایندگان مجلس برای اخذ مجوز، دانشگاه را کمک کنند.

وی افزود: تعداد شعب علوم و تحقیقات به ۴۰ مرکز خواهد رسید و ویژه تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: اعمال سهمیه بسیجی فعال تنها در دانشگاه آزاد لحاظ شده و بیش از ۳۶۰ هزار بسیجی فعال توانستند از این امتیاز استفاده کنند و وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: برای انتقال میراث دفاع‌مقدس به نسل‌های آینده، واحد درسی دفاع‌مقدس را طراحی و تصویب کردیم و اکنون ۹۴ درصد دانشجویانی که این واحد درسی را گذرانده‌اند، دانشجوی دانشگاه آزاد هستند و این یکی از فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دانشگاه آزاد برای حفظ میراث گران‌قدر دفاع‌مقدس است.

جاسبی تصریح کرد: برای تأسیس مساجد در واحدهای دانشگاهی ضرب‌العجل تعیین کردیم و تا ۳ سال دیگر باید تمام واحدهای دانشگاه آزاد دارای مسجد باشند. الان ۱۵۰ مسجد داریم و تا ۳ سال آینده ۳۰۰ مسجد باشکوه جدید ساخته می‌شود، همچنین ۴۰ مقبره شهدا در واحدهای سراسر کشور ساخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد در بین کل دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و … در حوزه اقامه نماز، برای پنجمین سال متوالی مقام‌‌ برتر را به دست آورده است و در زمینه مسابقات قرآن و عترت و نمایشگاه‌های قرآن و عترت همواره حضور فعال داشته است.

وی افزود: ۵۲ درصد کل فرزندان شهید در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند و تمام فرزندان شهید می‌توانند در دانشگاه آزاد از هر نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل شوند.

جاسبی گفت: دانشگاه آزاد در زمینه مبارزه با تروریسم فعالیت گسترده‌ای داشته است و تاکنون بیش از ۵۰ جلد کتاب معتبر در زمینه مبارزه با تروریسم توسط دانشگاه آزاد منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد در آستانه سی‌امین سالگرد فعالیت، بخشی از تاریخ ماندگار انقلاب است و روز به روز شکوفاتر می شود و به حرکت تکاملی خود ادامه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تشکر از همکاری صمیمانه و تعامل نمایندگان مجلس با دانشگاه تصریح کرد: درک صحیح از ماه رمضان و ایام و لیالی پرفیض قدر زمینه کسب مواهب و برکات الهی را فراهم می سازد.

در این نشست تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شتاب رشد علمی و آموزشی کشور و ارتقای فرهنگی و پژوهشی ایران مرهون دانشگاه آزاد است از خدمات صادقانه جاسبی و مسئولان دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کردند و تأکید کردند که نقش دانشگاه آزاد در توسعه پایدار کشور و تربیت نیروهای مجرب و تحصیل‌کرده و صیانت از ارزش‌های انقلاب، جلوگیری از فرار مغزها و خروج سرمایه‌ها از کشور بی‌نظیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر