2

برخورد پلیس انگلیس با مردم نقض آشکار حقوق بشر است

  • کد خبر : 9656
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی گفت:همه جهانیان نحوه برخورد خشونت‌آمیز پلیس با تظاهر‌کنندگان، نحوه قضاوت و نیز اظهارنظرهای مسئولان این کشور درباره اراذل و اوباش دانستن مردم تظاهرکننده انگلیس را دیدند.  آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه نحوه برخورد دولت و سیستم قضایی و پلیس انگلیس با تظاهرکنندگان […]

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی گفت:همه جهانیان نحوه برخورد خشونت‌آمیز پلیس با تظاهر‌کنندگان، نحوه قضاوت و نیز اظهارنظرهای مسئولان این کشور درباره اراذل و اوباش دانستن مردم تظاهرکننده انگلیس را دیدند.

 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تاکید بر اینکه نحوه برخورد دولت و سیستم قضایی و پلیس انگلیس با تظاهرکنندگان این کشور توجه همه جهانیان را به سوی خود جلب کرد، افزود: همه جهانیان نحوه برخورد خشونت‌آمیز پلیس با تظاهر‌کنندگان، نحوه قضاوت و نیز اظهارنظرهای مسئولان این کشور درباره اراذل و اوباش دانستن مردم تظاهرکننده انگلیس را دیدند. واقعا اگر این نحوه برخوردها در کشور ما رخ می‌داد چه انعکاسی در مطبوعات و رسانه‌های غربی پیدا می‌کرد؟

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره و اظهار کرد: در جریان فتنه ۸۸ همه شما مشاهده کردید که غربی‌ها چطور مسائل را منعکس می‌کردند. شخصی در آن آشوب‌ها کشته شد که تا به آخر هم معلوم نشد به دست چه کسانی کشته شده و حتی احتمال اینکه در جریان آن مساله دخالت مستقیم آشوبگران و در نهایت دخالت خود غربی‌ها در کار بوده، وجود دارد اما دیدید غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی چه جنجالی راه انداختند که بگویند جمهوری اسلامی ایران با شهروندان خودش این‌طور برخورد می‌کند. در مقابل در آشوب‌های انگلیس در طول دو سه روز شش نفر کشته شدند اما ندای سازمان‌های حقوق بشری بلند نشد.

رئیس دستگاه قضایی «تعامل با کشورهای غربی معاند با جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که حرف و عملشان در مسایل سیاسی و حقوق بشری متناقض است» را نیازمند ارزیابی دوباره دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان و خصوصا کشور عزیز ایران که ۳۰ سال از انقلابش می‌گذرد و راه جدیدی را در دنیا باز کرده شاید ضروری باشد که اکنون نسبت خودش را با کشورهای غربی از نو مورد ملاحظه قرار بدهد چرا که به نظر می‌رسد اگر بخواهیم تعامل منطقی و معقولی با کشورهای مغرب‌زمین داشته باشیم باید نسبت خودمان را و وضع خودمان را در جغرافیای دنیا و در تعامل با مغرب‌زمین مورد مداقه قرار بدهیم تا بدانیم ما در چه جایگاهی هستیم و مغرب‌زمین چه وضعیتی دارد.

آملی لاریجانی لزوم توجه به مبحث غرب‌شناسی را مورد تاکید قرار داد و آن را پیش‌زمینه چینش و طراحی جدیدی از نحوه تعامل با غرب برشمرد و اضافه کرد: شناخت وضعیت فعلی غرب و شناخت وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گسست‌های طبقاتی و اجتماعی مغرب‌زمین، نحوه‌ سیطره غرب بر کشورهای دیگر و مخصوصا نحوه سیطره اطلاعاتی غرب در لباس جدید هجوم تبلیغاتی، از زمینه‌هایی است که باید در آنها به تحقیق جدی پرداخت تا با شناخت مبانی فکری و ارزشی غرب و شناخت تناقض‌ها و دوگانگی‌های آنها طرح جدیدی در این رابطه در انداخته شود.

وی تاکید کرد: نگاه عمیق‌تر به فرهنگ و روش‌ها و منش‌های غرب و ارزیابی دوباره از جوامع غربی، پوشالی بودن اقتدار ظاهری آنها را نمایان می‌کند و به جهانیان آشکار می‌کند که مغرب‌زمین با وجود ژست‌های مقتدرانه‌ای که می‌گیرد، در درون گرفتار تضادهایی است که به فروپاشی خودشان منجر می‌شود. شما اقتصاد کشورهای غربی خصوصا آمریکا را دیدید که با آن عظمت که تقریبا قاهر بر کل دنیا بود در ظرف یکی‌ دو ‌سال به چه وضعی افتاد و چه بسا در آینده وضع مشکل‌تری پیدا کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به مساله انفجارهای اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: وقوع این انفجارهای مهیب در این موقعیت خصوصا بعد از جهت‌گیری سریع سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که ادعا کرده بود اگر از ما درخواست شود می‌توانیم بیشتر در عراق بمانیم، این ظن و گمان را بر می‌انگیزاند که آیا خود آنها پشت این قضایا نیستند و برای بقای غاصبانه و اشغالگرانه خودشان در عراق آیا طراحی بلند مدتی نکرده‌اند؟

آملی لاریجانی ابراز عقیده کرد: این احتمال هم وجود دارد که این انفجارها جریان‌سازی جدیدی باشد تا اذهان را از مشکلات کشورهای اروپایی دور کند.

وی با تسلیت به دولت و ملت عراق، از دولت این کشور خواست که با برخورد صحیح با کشورهای اشغالگر اجازه ندهد آمریکا‌یی‌ها منویات خودشان را محقق سازند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مواهب معنوی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مردم متدین ما از مواهب این ماه برخوردار هستند و امید که از فضیلت شب‌های قدر بیشتر استفاده کنیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخی از بزرگان مطرح کرده‌اند که در آیه شریفه «تنزل‌الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر» مقصود این است که در این شب، امر الهی از آسمان‌های عالی به مراحل پایین‌تر و دانی تنزل پیدا می‌کند و این تنزل امر یک حقیقت روحانی و معنوی است و درک لیله‌القدر شاید به همین درک تنزل امر در شب قدر باشد.

آملی‌ لاریجانی افزود: در این شب تمام حقایق سال از طریق امر الهی بر صاحب العصر و الزمان نازل می‌شود و کسانی که بتوانند شب قدر را درک کنند به فراخور سعه وجودی خودشان درکی از این نزول خواهند داشت و امیدواریم که در این شب‌های با فضیلت بتوانیم از مواهب با برکت آن استفاده کنیم.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، در این جلسه محورهای دیگری از برنامه سوم توسعه قضایی بررسی شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر