2

اسامی تعدادی از نمایندگان حاضر در مهمانی آقای دکتر جاسبی + تصاویر

  • کد خبر : 9716
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰:۳۰

خبرگزاری آنا اعلام کرد که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه، رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس افطاری میهمان دانشگاه آزاد بوده و از خدمات جاسبی و مسئولان دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کرده اند. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه ای با عنوان هم‌اندیشی دانشگاه آزاد و مجلس […]

خبرگزاری آنا اعلام کرد که تعدادی از اعضای هیئت رئیسه، رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس افطاری میهمان دانشگاه آزاد بوده و از خدمات جاسبی و مسئولان دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کرده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در جلسه ای با عنوان هم‌اندیشی دانشگاه آزاد و مجلس شورای اسلامی در سه‌شنبه شب تدارک افطاری را دیده بود که با حضور تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها، در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

خبرگزاری آنا منتسب به دانشگاه آزاد مدعی شد در این نشست تعدادی از اعضای هیئت رئیسه مجلس، رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شتاب رشد علمی و آموزشی کشور و ارتقای فرهنگی و پژوهشی ایران مرهون دانشگاه آزاد است از خدمات صادقانه جاسبی و مسئولان دانشگاه آزاد تقدیر و تشکر کردند و تأکید کردند که نقش دانشگاه آزاد در توسعه پایدار کشور و تربیت نیروهای مجرب و تحصیل‌کرده و صیانت از ارزش‌های انقلاب، جلوگیری از فرار مغزها و خروج سرمایه‌ها از کشور بی‌نظیر است.

یکی از نمایندگان مجلس که در دیدار جاسبی با نمایندگان مجلس حضور داشت، گفت: در این دیدار متأسفانه یک فضای کاملاً تمجید، تحسین و غلو زیاد به نفع جاسبی حکم‌فرما بود که جاسبی ناگزیر شد میان سخنان نمایندگان ورود پیدا کند و اعلام کرد “خواهش می‌کنم دیگر بیش از این مرا شرمنده نکنید”.

نورالله حیدری دستنایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم در ضیافت افطاری آقای جاسبی که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترتیب داده بود، دعوت بودید؟ گفت: متأسفانه بله. متأسفانه اکثریت نمایندگان مجلس در این مراسم افطاری حضور داشتند اما من به چند دلیل در این ضیافت افطاری شرکت کردم.

وی در گفت‌وگو با فارس گفته است: جاسبی با عباراتی بدیهی و روشن، انتقالی دانشجویان و اساتید را که واقعاً نیاز به مکاتبه ندارد و به سادگی انجام می‌پذیرد را مشروط به نامه نمایندگان مجلس کرده و این امر در کل کشور بازتاب‌هایی داشته مبنی بر اینکه جاسبی تنها از نمایندگان مجلس تبعیت می‌کند و حرف آنان را گوش می‌کند. در صورتی که واقع مطلب این چنین نیست. جاسبی با این اقدام قصد دارد نمایندگان مجلس را به خود وابسته کند. علت حضور نمایندگان مجلس در این‌گونه مجالس، عمدتاً این مطلب است که به دنبال کسب رأی هستند.

برخی از نمایندگان به دنبال امکاناتی از قبیل مدرک و امتیازات خاص برای حوزه انتخابیه هستند

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: علت دیگر حضور نمایندگان در این‌گونه مجالس این است که متأسفانه میان نمایندگان مجلس افرادی هستند که امکاناتی از قبیل مدرک، امتیازات خاص حوزه انتخابیه و ارتقا دانشگاه‌های مورد نظر را دریافت می‌کنند لذا احساس وابستگی به جاسبی دارند و این ۲ عامل است که همکاران ما را به سمت دانشگاه آزاد می‌کشاند.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس تأکید کرد: معدود نمایندگان مجلس هم هستند که در برخی از برنامه‌ها حضور پیدا می‌‌کنند تا از نزدیک مشاهده کنند در این‌گونه مجالس چه می‌گذرد تا اگر خواستند قضاوت و یا اظهارنظری کنند با واقعیت انطباق داشته باشند و خدای نکرده موارد خلاف واقعی اعلام نکنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:‌ بنده در طول ۳ سالی که جاسبی نمایندگان مجلس را به ضیافت افطار دعوت می‌کند دومین بار است که شرکت می‌کنم. سال اول به جهت اینکه این جریان را نمی‌شناختم در آن مجلس حضور پیدا کردم. بار دوم با توجه به اینکه این جریان را نشناخته بودم حضور پیدا نکردم اما امسال از جهاتی در این مجلس حاضر شدم.

وی افزود: بنده به اتفاق برخی از نمایندگان که مردد بودند در این مجلس شرکت کنند یا خیر، تصمیم گرفتیم حضور پیدا کنیم تا حال و هوای جلسه را بررسی کنیم و ببینیم همکاران ما در این جلسه چه می‌گویند.

حیدری در ادامه گفت: تمایل بود که در این جلسه تمامی نمایندگان صحبت کنند اما وقت نشد. البته برخی از نمایندگان مجلس نیز قصد صحبت کردن نداشتند.

نمایندگان آن‌قدر از جاسبی تمجید کردند که جاسبی گفت “خواهش می‌کنم دیگر بیش از این مرا شرمنده نکنید ”

این نماینده مجلس تأکید کرد: در این مجلس متأسفانه یک فضای کاملاً تمجید، تحسین، غلو زیاد به نفع جاسبی حکم‌فرما بود و به قدری فضای مجلس مملو از تملق و چاپلوسی شد که جاسبی ناگزیر شد میان سخنان نمایندگان ورود پیدا کند و اعلام کرد “خواهش می‌کنم دیگر بیش از این مرا شرمنده نکنید و از سایر نمایندگان نیز تقاضا دارم که دیگر در این باب سخنی نگویند “.

نماینده مردم اردل و فارسان خاطرنشان کرد: به همراه جمعی از نمایندگان مجلس تصمیم داشتیم وارد فضای انتقادی شویم و از جاسبی و دانشگاه آزاد انتقاد کنیم که وقت نشد.

وی در پاسخ به این سؤال که از اعضای هیئت رئیسه مجلس چه کسانی در این جلسه حضور داشتند، گفت: بنده آقایان کوهکن و سبحانی‌نیا را مشاهده کردم. سبحانی‌نیا پیش از حضور بنده در این جلسه سخنرانی کرده بود و به تمجید از جاسبی پرداخته بود. احمد ناطق‌نوری نیز بسیار بد صحبت کرد و به تملق، غلو و چاپلوسی به نفع جاسبی پرداخت.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آقای جاسبی در این جلسه به نمایندگان مجلس چه هدیه‌ای داد، گفت‌: یک جلد قرآن‌کریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که چطور به این مجلس دعوت شدید، گفت: طی دعوت‌نامه‌ای کتبی به این جلسه دعوت شدیم.

این در حالی است که گمانه های بسیاری درباره تعامل نزدیک برخی نمایندگان با رئیس دانشگاه آزاد وجود داشته که وقف اموال دانشگاه آزاد و کسب برخی مدارک نمایندگان از دانشگاه آزاد این شائبه را تقویت می کند.

گفتنی است این دیدار با توجه به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای حضور در مجلس قوت گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر