2

زیباترین حالت بین انسان و خدا لحظه آماده شدن انسان برای ایثارگری است

  • کد خبر : 9755
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۷:۳۷

رییس‌جمهور گفت:‌ اگر روزی حضور در میدان دفاع مقدس جهاد بود، امروز جهاد ما فعالیت‌های علمی و ساختن ایران است؛ چراکه ساختن ایران برافراشتن پرچم توحید، عدالت و امامت و ولایت و الگو دادن به بشریت است دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار صمیمی جمعی از ایثارگران با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ایثارگری […]

رییس‌جمهور گفت:‌ اگر روزی حضور در میدان دفاع مقدس جهاد بود، امروز جهاد ما فعالیت‌های علمی و ساختن ایران است؛ چراکه ساختن ایران برافراشتن پرچم توحید، عدالت و امامت و ولایت و الگو دادن به بشریت است دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار صمیمی جمعی از ایثارگران با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، ایثارگری را راه و رسم و میراث انبیاء و اولیا الهی دانست و گفت: همانگونه که ایثارگران سنگین‌ترین صحنه آزمایش پس از صدر اسلام را با شجاعت به نفع توحید و عدالت رقم زدند امروز هم در حوزه ساختن و فعالیت های علمی پیشتاز و پیشگام هستند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: عزت، اقتدار و عزیز بودن ملت ایران حاصل روحیه ایثارگری است و شیطان به همین خاطر با ملت ایران دشمنی می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد همه ارزش‌های انسانی از جمله شجاعت، عزت، عشق و ‌ایثار را حاصل ایثار ایثارگران دانست و گفت: زیباترین حالت بین انسان و خدا لحظه آماده شدن انسان برای ایثارگری است و صحنه عاشورا به این خاطر زیباست که همه زیبایی انسانی در آنجا برای خدایی شدن متجلی شد و اوج ایثار اتفاق می‌افتد.

رییس‌جمهور افزود: اگر کسی اهل ایثار باشد نسبت به همه انسان‌ها عشق و محبت خواهد داشت و جنگ، فساد، تبعیض و جنایت های موجود در جهان برای اینست که قلوب عاملان آنها از ایثار و ایثارگری تهی است.

 دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ملت ایران شاید بیش از هزار سال سینه به سینه آرزوی حضور در صحنه‌های سرنوشت ساز صدر اسلام را در دل داشت و خدای متعال این آرزو و دعای تاریخی را به گونه‌ای اجابت کرد و صحنه‌ای بوجود آورد که همه آن حوادث تاریخی البته در ظرف زمان خود تکرار شد و صحنه‌ای بوجود آمد که مردان از نامردان، پاکان از ناپاکان و شجاعان از زبونان تفکیک شوند و فرصتی داد که ملت ایران تاریخ و سرنوشت بشریت را رقم بزند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: مرور ۳۲ سال گذشته به روشنی نشان می دهد که همه فرازهای بلند و حساس تاریخی بشری ـ غیر از صحنه عاشورا که حادثه‌ای منحصر به فرد است و هیچ گاه تکرار نخواهد شد – به سرعت تکرار شده و ملت ایران اثبات کرده که در آرزو و مطالبه تاریخی خود صادق بوده است.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: ملت ایران امروز بعد از ۳۲ سال، مصمم‌تر، هوشمندتر، مقاوم‌تر و ‌سرافرازتر در صحنه‌های مختلف انقلاب ایستاده است و از سنگین‌ترین آزمایشات سرنوشت‌ساز که برای یک ملت پیش می‌آید، سرافراز خارج شده است.

رییس‌جمهور انسان را موضوع اصلی خلقت آفرینش دانست و گفت: همه موجودات آیات الهی هستند اما خدای متعال با خلق انسان کامل به خود تبریک گفت خدا همه عالم را در تسخیر انسان و بستر و زمینه‌ای قرار داده تا انسان خدایی شده و به کمال برسد.

دکتر احمدی‌نژاد رسیدن انسان به کمال را نیازمند عواملی دانست و اظهار کرد: پایه و مایه اصلی نیل به مقام خلیفه اللهی انسان و رسیدن به کمال، داشتن روحیه ایثار و از خودگذشتگی است و انسان به اندازه‌ای که از خود عبور می‌کند به همان اندازه به خدا و کمال نزدیک‌تر می‌شود.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: نهایت ایثار و از خودگذشتگی زمانی است که انسان حاضر باشد از وجود خودش بگذرد و آمادگی برای عبور از خود پیدا کند.

دکتر احمدی‌نژاد گفت: همه خوبی‌ها و زیبایی‌های عالم هستی حاصل ایثار است و اگر ایثار نبود هیچ زیبایی در عالم باقی نمی‌ماند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: مظهر تام و تمام ایثارگری انسان کامل و امام هستی است چرا که امام از خود به طور مطلق خالی است و هیچ منیت و خودی‌ ندارد و بطور کامل از خود عبور کرده است.

 در ابتدای این مراسم تعدادی از ایثارگران در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت های دولت از جامعه ایثارگری کشور، پیشنهادات و دغدغه های خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر