4

نسل جدید سانتریفیوژها در سایت‌های فردو و نطنز

  • کد خبر : 984
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰

رئیس سازمان انرژی اتمی از نصب نسل جدید سانتریفیوژها در سایت‌های فردو و نطنز خبر داد. افق –   فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگاران پس از جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره سانتریفیوژهای نسل جدید که رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد گفت: در حال کار روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ […]

رئیس سازمان انرژی اتمی از نصب نسل جدید سانتریفیوژها در سایت‌های فردو و نطنز خبر داد.

نسل جدید سانتریفیوژها در سایت‌های فردو و نطنز نصب شد

افق –   فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگاران پس از جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره سانتریفیوژهای نسل جدید که رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد گفت: در حال کار روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ هستیم و کار تحقیقاتی آنها تمام شده است.

وی افزود: به‌زودی زنجیره های اولیه ۱۶۴ تایی سانتریفیوژهای این نسل را نصب می کنیم تا بعد از نتیجه‌گیری، آن را نهایی کنیم.

عباسی گفت: تحقیقات صورت گرفته درخصوص سانتریفیوژهای نسل جدید هم در سایت فردو و هم در سایت نطنز بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده ازجانب وزیر امور خارجه مبنی بر راه اندازی نهایی نیروگاه اتمی بوشهر تا دو ماه آینده اظهار داشت: برق هسته ای این نیروگاه زمانی به شبکه سراسری وصل می شود که بتوانیم قدرت را به ۵۰۰ مگاوات الکتریکی برسانیم و تحویل وزارت نیرو بدهیم و از این وزارتخانه تأییدیه بگیریم.

عباسی افزود: فعلاً نیروگاه اتمی بوشهر مراحل آزمایشی قدرت را طی می کند که تاکنون نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی از انتقال غنی سازی ۲۰ درصد از سایت نطنز به سایت فردو در سال جاری خبر داد

فریدون عباسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پاسخ نامه دوم آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خواهید داد و محتوای این پاسخ چه خواهد بود گفت: حتماً جواب می دهیم چون معتقدیم که دلیلی هم ندارد که هر چه می نویسیم و ایشان می گوید، قانع کننده بوده یا نبوده، درست باشد.

وی با بیان اینکه پاسخ آمانو را به صورت پاسخی کارشناسانه در حوزه هسته ای خواهیم داد افزود: امسال تحت نظارت آژانس غنی سازی ۲۰ درصد را از سایت نطنز به سایت فردو منتقل می کنیم و توان آن را به سه برابر افزایش می دهیم و این جواب پاسخی بود که آژانس طلب می کرد.

عباسی گفت: غنی سازی ۲۰ درصد در سایت نطنز متوقف نمی‌شود تا اینکه با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطمئن شویم که در سایت فردو، دو برابر وضع کنونی تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه همه این مراحل انتقال زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد افزود: پس از آنکه ظرفیت تولید را در سایت فردو به سه برابر افزایش دادیم آنگاه بخش ۲۰ درصد سایت نطنز را متوقف و به صورت کامل به فردو انتقال می کنیم؛ بنابراین تا زمانی که غنی سازی ۲۰ درصد به طور کامل به فردو انتقال نیابد و ظرفیت تولید سه برابر نشود، بخش غنی سازی نطنز را متوقف نخواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در خصوص پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی نیروگاه های هسته ای گفت: در کنفرانسی که به همین منظور در ۳۰ خرداد برگزار می شود نظر جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنیم.

*تولید صفحات سوخت هسته‌ای؛ تا شهریور

فریدون عباسی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران پس از جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان تولید صفحات سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران افزود: این کار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه هر کار تحقیقاتی و آزمایشی زمان خودش را دارد گفت: نخستین بار است که سوخت هسته‌ای را به صورت صفحه‌ای تولید می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مراحل این کار تاکنون طبق زمانبندی، بسیار خوب پیش رفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر