3

بیماری وبا در سومالی قحطی‌زده رو به افزایش است

  • کد خبر : 9901
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶

نگرانی از شیوع روبه‎افزون وبا در سومالی یک پیراپزشک در حال معینه یک کودک آواره سومالیایی دچار وبا در بیمارستان بنادیر موگادیشو، پایتخت سومالی سازمان بهداشت جهانی و آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داده‌اند که موارد وبا و اسهال حاد در سومالی قحطی‌زده رو به افزایش است. به گزارش خبرگزاری شینهوا، مارتا اورارد، نماینده سازمان […]

نگرانی از شیوع روبه‎افزون وبا در سومالی

یک پیراپزشک در حال معینه یک کودک آواره سومالیایی دچار وبا در بیمارستان بنادیر موگادیشو، پایتخت سومالی
سازمان بهداشت جهانی و آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داده‌اند که موارد وبا و اسهال حاد در سومالی قحطی‌زده رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مارتا اورارد، نماینده سازمان بهداشت جهانی در امور سومالی اعلام کرده است که کمبود آب سالم، بهداشت عمومی بد، جمعیت زیاد کمپ‌ها و کمبود غذا، موجب گسترش بیماری‌های عفونی از قبیل وبا و ذات الریه و افزایش شمار تلفات خواهد شد.

آژانس بهداشت سازمان ملل وجود وبا در “بنادیر”، “بی”، “ماداگ” و مناطق پایینی “شابل” در موگادیشو، پایتخت سومالی را تایید کرده است.

سازمان بهداشت جهانی افزوده است که از ژانویه گذشته بیش از ۴۷۲۷ مورد اسهال حاد و وبا فقط در بیمارستان بنادیر موگادیشو گزارش شده است.

اورارد همچنین گفت: “نگرانی اصلی ما یافتن و نظارت بر بیماری‌هایی است که در بسیاری از سکونت‎گاه‌های غیررسمی که توسط آوارگان محلی در داخل و خارج موگادیشو شایع می‌شود.”

آژانس بهداشت جهانی گفته است که خود را برای ۱۰۰ هزار مورد بالقوه وبا آماده می‌کنند که ۸۰ درصد آن موارد نیمه حاد خواهند بود.

این سازمان افزوده است که هجوم حدود ۱۰۰ هزار تن به موگادیشو فقط در سال جاری به آمادگی قبلی آن‎ها ضربه زده است.

سازمان یونیسف نیز گفته است که مجموع سوءتغذیه، کمبود آب سالم و بهداشت عمومی پایین همراه با هجوم بیش از هزاران تن از مردم به دنبال غذای این کشور قحطی زده به موگادیشو عواقب ناگواری در پی داشته است.

روزان چارلتون، نماینده یونیسف در امور سومالی در این باره می‌گوید: “کودک از وبا نمی‌میرد، اما این برای یک کودک سومالیایی که از سوءتغذیه رنج می‌برد یک واقعیت تراژیک است. این یک ترکیب کشنده است.”

بانک جهانی در گزارشی هشدار داده است که طی سه ماه گذشته ۲۹ هزار کودک زیر پنج سال از سوءتغذیه و گرسنگی در سومالی جان داده‌اند.

دست‎کم ۲۹ کودک سومالیایی طی ۲۴ ساعت روز گذشته از گرسنگی در این کشور قحطی و بحران زده شمال آفریقا جان خود را از دست دادند.

اکمل‌الدین احسان اوقلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پس از اجلاس روز چهارشنبه (۲۶ مرداد) در استانبول ترکیه در کنفرانسی خبری گفت که اعضای این سازمان، ۳۵۰ میلیون دلار برای کمک به مبارزه با قحطی در این کشور اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که اتحادیه آفریقا که از ۵۴ کشور تشکیل شده است، فقط نیم میلیون دلار به کشور قحطی­زده سومالی کمک کرده است.

با این حال، جمعیت هلال احمر ایران در ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم قحطی‌زده سومالی، پنجشنبه گذشته (۲۰ مرداد) محموله‌ای را به وزن ۴۰ تن به این کشور روانه کرد.

محموله سوم جمعیت هلال احمر شامل ۲۰ تن برنج، ۱۰ تن حبوبات، پنج تن کنسرو غذایی و پنج تن شکر بود که از راه هوایی به مقصد موگادیشو ارسال شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر