3

دولت برای ارائه شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی تا اواخر پاییز امسال مهلت دارد

  • کد خبر : 9996
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که دولت برای ارائه شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی تا اواخر پاییز امسال مهلت دارد، گفت: با توجه به گستردگی حوزه‌های راه و مسکن، مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای دستیابی به اهداف خود باید با تشکیل شرکت‌های زیرمجموعه و واگذاری امور اجرایی به آنها، نقش حمایتی، […]

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که دولت برای ارائه شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی تا اواخر پاییز امسال مهلت دارد، گفت: با توجه به گستردگی حوزه‌های راه و مسکن، مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای دستیابی به اهداف خود باید با تشکیل شرکت‌های زیرمجموعه و واگذاری امور اجرایی به آنها، نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی را ایفا کنند.
به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر ، “مهرداد بائوج‌لاهوتی” در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت با بیان این که بر اساس ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، دولت برای ارائه شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی ۶ ماه مهلت دارد، گفت: هم‌اکنون حدود دو ماه از تشکیل این وزارتخانه می‌گذرد و دولت برای ارائه شرح وظایف این وزارتخانه تأخیر ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که ایراد شورای نگهبان به ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری، مسکن و شهرسازی و همچنین ارتباطات و فناوری اطلاعات و تشکیل وزارتخانه امور زیربنایی در باره ناهماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارتخانه جدید نبوده است، افزود: شورای نگهبان مخالف تشکیل وزارتخانه‌ای بدون داشتن شرح وظایف بود.

وزارت راه و شهرسازی تا زمان ارائه شرح وظایف جدید بر اساس وظایف گذشته به فعالیت خود ادامه دهد .

وی ادامه داد: با ارائه لایحه ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و تشکیل وزارت راه و شهرسازی، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی تا زمان ارائه شرح وظایف جدید بر اساس وظایف گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و با توجه به این تصمیم وزارتخانه جدید یک روز هم بدون شرح وظایف نمانده است.

لاهوتی با تأکید بر این که با مشخص شدن وظایف وزارت راه و شهرسازی دامنه فعالیت‌های این وزارتخانه کوجک‌تر می‌شود، گفت: ممکن است برخی از وظایف این وزارتخانه بر عهده سازمان دیگری گذاشته شود.

وی با یادآوری این که وزارت نفت به شکل ستادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بیشتر فعالیت‌های این وزارتخانه را شرکت‌های زیرمجموعه آن انجام می‌دهند، بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های حوزه راه و مسکن، وزارت راه و شهرسازی نیز باید با تشکیل شرکت‌های تخصصی فعالیت‌های خود را کاهش دهد و در زمینه هدایت، حمایت و نظارت عملکرد قوی‌تری داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که یکی از اقدام‌های مناسب “علی نیکزاد” در وزارت راه و شهرسازی تعیین یک معاون پارلمانی بوده است، یادآور شد: افزایش فعالیت نظارتی در این وزارتخانه یکی از برنامه‌های اصلی نیکزاد است و لازمه تحقق این هدف کاهش فعالیت نظارتی و کوچک‌سازی بدنه وزارتخانه است.

نمایندگان مردم در مجلس در نشست علنی روز سه شنبه – ۳۱ خرداد – بررسی ایرادهای شورای نگهبان درباره لایحه ادغام وزارت راه و مسکن را در دستور کار خود قرار دادند و برای برطرف کردن ایراد شورای نگهبان، وزارت ارتباطات را از دایره ادغام این دو وزارتخانه خارج کردند؛ به این ترتیب عنوان “وزارت امور زیربنایی” به “وزارت راه، مسکن و شهرسازی” تغییر یافت.

وزارت راه و شهرسازی، نخستین وزارتخانه‌ای بود که در راستای انجام ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه تشکیل ‌شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر