4

آناهیتا همتی: من برای نمایش تعبیر یک رویا شخصا تبلیغات می کنم+تصویر

  • کد خبر : 101708
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

آناهیتا همتی گفت : من برای نمایش تعبیر یک رویا شخصا تبلیغات می کنم. نشست خبری نمایش تعبیر یک رویا دیروز با حضور خیرالله تقیانی پور کارگردان، آناهیتا همتی و اتابک نادری بازیگر در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.

نشست خبری “نمایش تعبیر یک رویا” امروز با حضور خیرالله تقیانی پور کارگردان ، آناهیتا همتی و اتابک نادری بازیگر در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.

خیرالله تقیانی پور درباره موضوع نمایش گفت : قصه نمایش به دوره مشروطه بر می گردد و درباره ی زندگی خانی است که خود را بسیار خوب و مردم دار جلوه می دهد . به همین دلیل به دنبال تعزیه خوانی می رودولی وقتی موفق نمی شود دست به جنایاتی می زند.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم در این نمایش از روایت طنزگونه استفاده کنیم گفت : تغییر اصلی که اجرای نمایش نسبت به اجرای جشنواره دارد این اسیت که دکور ما در جشنواره بسیار ساده است ولی اجرای عمومی دارای رنگ و لعاب بیشتری است.

تقیانی پور ادامه داد : سعی کرده ام به قصه وفادار باشم و در کنار قصه از شیوه های تعزیه خوانی و همچنین موسیقی پهلوانی استفاده کنم و این موضوعی است که کمتر در نمایش های آئینی استفاده میشود.

این کارگردان درباره قرارداد کارگفت : هنوز هیچ قراردادی را امضا نکردیم و در حال تعامل هستیم تا این مبلغ را بیشتر کنیم زیرا این مبلغ کفاف این حجم بازیگر و دکور را نمی دهد.

در ادامه آناهیتا همتی گفت : من قبلا تجربه کار با آقای تقیانی پور داشته ام و در این نمایش نقش یک دختر قجری جسور را بازی می کنم.

این بازیگر ادامه داد : کار با این کارگردان بسیار جذاب است و فضایی کاملا دموکراسی بر کار حاکم است و حتی اگر در کار به طور ناگهانی کاری را انجام می دهیم به ما اجازه ی انجام آن کار داده می شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایش برای آموزش نسل جدید لازم است گفت : این تئاتر تمامی سلیقه ها را تأمین می کند و مردم با آمدنشان از این کار حمایت می کنند و از لحاظ آموزشی برای بچه ها مفید است.

آناهیتا همتی همچنین گفت: من برای نمایش تعبیر یک رویا شخصا تبلیغات می کنم. دستم به دامنتان لطفا تبلیغات کنید.

اتابک نادری درباره حضورش در نمایش تعبیر یک رویا ادامه داد : از زمانی که در تماشاخانه سنگلج بودم کارهایی از خیرالله تقیانی پور دیده بودم و کاری مانند «روزی ،‌گذری روزگاری» شاید از لحاظ مخاطب زیاد موفق نبود اما به لحاظ آرتیستیک کار بسیار جذابی بود.

اوگفت : خیرالله تقیانی پور با آنکه سن و سال بالایی ندارد ولی نگاه پخته ای به نمایش های ایرانی دارد و دغدغه ایشان واقعا تئاتر ایرانی و قصه های کهن ایرانی است و در این نمایش هم از شیوه های نمایش ایرانی مثل تعزیه به خوبی استفاده شده است. در این نمایش داستانک ها در کنار خط اصلی نمایش بسیار اهمیت دارد.

اتابک نادری درباره نقش خود در این نمایش گفت : من در این نمایش نقش یک خان مستبد را دارم که چهره ای گول زننده دارد و با تظاهر کردن می خواهد به اهداف خودب رسد و در این راه از نابودن کردن چهره های مردمی هم خودداری نمی کند . در این کار اساسا همه بازیگران در یک سطح دیده می شوند که این نشان دهنده ی نگاه هوشمندانه ی کارگردان است.

نمایش تعبیر یک رویا از ۷ تا ۳۰ مهر ماه در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا می شود.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]