علی جعفری مدیرعامل امداد خودروی ایران، با بیان این مطلب در آیین شروع امداد مشترک نوروزی ایران خودرو و سایپا گفت: ایران خودرو ۲۱۹۰ اکیپ امدادی را به صورت شبانه روزی در اختیار مشتریان سراسر کشور قرار می دهد.
وی افزود: شاخص زمان انتظار مشتریان از زمان تماس تا رسیدن امداد به محل، براساس دستور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به کم تر از ۳۰ دقیقه در سطح کشور کاهش پیدا می کند که این عدد ده دقیقه کم تر از میانگین جهانی این شاخص است.
مدیرعامل امداد خودرو تعداد امدادهای بالای ۶۰ دقیقه را شاخص مهم دیگری عنوان کرد و گفت: براساس هدف تعیین شده در گروه صنعتی ایران خودرو ۹۵ درصد امدادها باید در زمانی کم تر از ۶۰ دقیقه انجام شود.
وی استفاده مشترک از پتانسیل ایران خودرو و سایپا را یکی از موارد تاکید شده توسط مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ذکر کرد و از رسانه ها خواست در مورد امدادهای متفرقه اطلاع رسانی کرده و مردم را دعوت به استفاده از امداد مشترک امداد ایران خودرو و سایپا کنند.
جعفری با اشاره به ۷۱ مجوز صادر شده به امدادهای متفرقه، خواستار روشن شدن دلایل صدور مجوز به این امدادها شد و گفت: ایران خودرو مایل به واگذاری امداد خودرو به بخش خصوصی است اما بخش خصوصی باید معتبر و توانمند باشد. وی بنیه مالی آموزش آکادمیک، تخصص و تعهد امدادگران را از جمله شرایط بخش خصوصی مورد نظر ایران خودرو دانست.
مدیرعامل امدادخودروی ایران تاکید کرد: تنها شماره تلفن رسمی ایران خودرو ۰۹۶۴۴۰ است و از مشتریان خواست چنانچه از هر شماره دیگری به نام امداد ایران خودرو با آنها تماس گرفته شود، نپذیرند.
وی تعداد پرسنل خدمت گذار در هر ناوگان امداد نوروزی ایران خودرو را ۲۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: مرکز تماس ایران خودرو جزو سه مرکز برتر تماس خودرویی در آسیا است که به صورت شبانهروزی پاسخگوی مشتریان است.