3

سوءاستفاده های غیراخلاقی مجریان تلویزیونی وارد مرحله تازه شد+تصاویر

  • کد خبر : 127956
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

دستگیری اعضای یک باند از مشهورترین گزارشگران بی بی سی و بریتانیا با بازداشت ماکس کلیفرود وارد مرحله تازه شد جرم آنها سوء استفاده غیراخلاقی از کودکان و دختران کم سن و سال عنوان شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، روزی که جیمی ساویل، مجری برجسته بی بی سی، به سوء استفاده از ۳۰۰ کودک متهم شد کسی فکرش را هم نمی کرد او ممکن است همدستانی هم داشته باشد اما با گذشت دو سال از بزرگترین رسوایی مربوط به سوء استفاده از کودکان همچنان تعداد کسانی که با او مرتبط بودند بیشتر و بیشتر می شود.

بزرگترین پرونده سوء استفاده از کودکان با دستگیری ماکس کلیفورد، خبرنگار بنام بریتانیایی وارد مرحله تازه ای شد.

ماکس کلیفورد، به جرم آزار جنسی چهار زن جوان و نوجوان، به هشت سال حبس محکوم شده که حداقل نیمی از آن را باید سپری کند. هشت اتهام متوجه این شخصیت ۷۱ ساله معروف بریتانیایی است.

بنابر گزارشها، آزار جنسی صورت گرفته علیه این دختران جوان در فاصله سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۴ میلادی بوده اما آقای کلیفورد تمام این اتهامات را رد کرده است.

تعقیب و گریز شخصیتهای برجسته تلویزیونی بریتانیایی به اتهام آزار جنسی و یا تجاوز بخصوص به کودکان، پس از مرگ جیمی سویل، مجری مشهور بی بی سی در سال ۲۰۱۱، آغاز شد و با دستگیری پی در پی همدستان وی که تاکنون نیز ادامه دارد همچنان بر دوش شبکه بین المللی بریتانیا، بی بی سی (BBC) سنگینی می کند.

از قرار گرفتن این نهاد وابسته به سلطنت بریتانیا، در مقابل پارلمان و دولت برای پاسخ گویی گرفته تا تعلیق پیتر ریپون، از سردبیران برجسته این شبکه که سال گذشته مانع پخش فیلمی مستند درباره زندگی جیمی سویل شده بود، از پس لرزه های این رسوایی در بی بی سی بوده است.

دو سال پیش تعداد قربانیان آزار جنسی سویل تا ۳۰۰ کودک نیز اعلام شد و تاکنون حدود ۵۰۰ شکایت از سوی زنان و نیز کودکان علیه آقای سویل، به اتهام آزار و اذیت جنسی ثبت شده است. پیش بینی می شود که اسکاتلندیارد، دستکم ۴۵۰ تن دیگر را در رابطه با بزرگترین پرونده آزار و اذیت جنسی تاریخ بریتانیا احضار کند.

وی به انجام کارهای خیر! در مقابل دوربین رسانه ها شهرت داشت در واقع جاهایی که او کارهای خیریه خود را در آنها انجام می داد مکانی بود برای شناسایی قربانیان و محلی برای اجرای اهداف پلید. سویل متهم است که بار‌ها دختران کم سن و سال را به بهانه کار خیر در بیمارستان و مدرسه مورد آزار جنسی قرار داده و در مواردی به آنها تجاوز کرده است.

مریون جونز، از تهیه کنندگان بی بی سی در این باره می گوید: “می دانستم که روزی این موضوع برملا شده و بی بی سی هم متهم به پوشاندن آن خواهد شد. من ایمیلی برای پیتر فرستاده و تاکید کردم که این موضوع به اندازه ای با اهمیت هست که نپرداختن به آن ضربه شدیدی به اعتبار بی بی سی خواهد زد.”

اما اعضای بازداشت شده باندجیمی سویل در بی بی سی تاکنون

رولف هریس، چهره مشهور تلویزیونی بریتانیا

شبکه یورونیوز (euronews) در تاریخ ۲۰۱۳/۳/۸ میلادی گزارش داد: رولف هریس، چهره مشهور تلویزیونی بریتانیا به ۱۳ مورد آزار جنسی و سوء استفاده از کودکان متهم شد.

 

 

 

 

به گفته دادستان، هریس ۸۵ ساله به ۹ مورد ارتباط جنسی با دختران کمتر از سن قانونی در دهه ۱۹۸۰ و چهار مورد تولید تصاویر شرم آور از کودکان طی سال گذشته متهم است.

استوارت هال مجری باسابقه ورزشی و گزارشگر لیگ برتر انگلیس

روز ۶ مه (۱۶ اردیبهشت ۹۳)، استوارت هال ۸۴ ساله، مجری باسابقه ورزشی و گزارشگر لیگ برتر انگلیس است که به ۱۵ ماه زندان محکوم شد علت حبس هال به دلیل تجاوز بی‌شرمانه‌ی به ۱۳ دختر، از ۹ تا ۱۷ ساله، در فاصله‌‌ی سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۶ بوده است.

 

 

 استوارت هال، بارها دو دختر نوجوان ۱۳ و ۱۴ ساله را ابتدا مست کرده و بعد در اتاق رختکن استودیوی بی‌بی‌سی‌ در شهر منچستر به آنها تجاوز کرده است. ماه آوریل گذشته، او به جرم خود اعتراف کرد.

مکس کلیفورد

مکس کلیفورد، یکی از مشهورترین مجری های برنامه های تلویزیونی بریتانیا، پنجمین نفری است که در جریان تحقیقات پلیس در مورد اتهام های جنسی پرشمار جیمی سویل دستگیر می شود.

 

 

 

گری گلیتر

سال ۲۰۱۲/۱۰/۲۸ میلادی گری گلیتر، خواننده بریتانیایی در چهار چوب تحقیقات پلیس در مورد اتهام آزار و اذیت جنسی جیمی سویل، مجری سابق مشهور بی بی سی، علیه کودکان، در لندن دستگیر شده است.

 

 

این خواننده ۶۸ ساله بریتانیایی که نام اصلی او پل گد است از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نیز بخاطر سوء استفاده از کودکان در ویتنام، در زندان به سر برد.

 

 

 

دیوی لی تراویس مجری بی بی سی

دیوی لی تراویس مجری سابق رادیوی بی بی سی به علت یازده اتهام از جمله اتهامات اخلاقی در نوامبر۲۰۱۲ به دادگاه احضار شد.

 

 

 
اتهاماتی که علیه دیوی لی تراویس مجری مطرح است به سال های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ بر می گردد و به شکایت ۹ زن از او مربوط است.

 

سن این شاکیان در زمانی که این تخلفات روی داده است بین پانزده تا بیست و نه سال بوده است.

 

فردی استار

در چهار چوب تحقیقات پلیس بریتانیا در قبال رسوایی اخلاقی جیمی سویل، مجری مشهور سابق بی بی سی، در آزار و اذیت جنسی کودکان، فردی استار، هنرپیشه ۶۰ ساله این کشور هم به ظن تجاوز جنسی دستگیر شد.

 

 

 

پلیس بریتانیا که سرگرم تحقیق در این زمینه است اعلام کرده که تاکنون بیش از ۲۰۰ دختر جوان که تعدادی از آنها حدودا ۱۲ ساله بوده و قربانی آزار و اذیت جنسی جیمی سویل بوده اند، شناسایی شده اند.

 

اینها همگی عضو یک شبکه از افراد کودک آزار هستند که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در بی بی سی حضور داشته اند.

 

ساختمان های بی بی سی شاهد بی زبان ماجرا

هولناک تر اینکه این رسوایی مدتها بدون آن که برملا شود، ادامه یافته است. بنابر گزارش ها، بعضی از قربانیان در استودیو های بی بی سی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. آیا باور کردنی است بنگاه خبری- جهانی بی بی سی که مدعی است از هر گوشه جهان خبر تهیه می کند از درون استودیوهای خود بی خبر باشد.؟

 

غالب این اتفاقات غیرانسانی و شرم آور در ساختمان هایی رخ داده است که مجهز به سیستم های پیشرفته دوربینی و نظارتی بوده است در کشوری که به سرزمین دوربین های مدار بسته مشهور است و مردم همیشه زیر ذره بین این دوربین ها قرار دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=127956

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]