معاون تولید نیروی محرکه ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: موتور «ای.اف.۷» بسیار پیشرفته است، به همین دلیل تعمیرات آن در شبکه خدمات پس از فروش اهمیت بسیار دارد و ایران خودرو برای تجهیز تعمیرکاران به مهارت و دانش لازم، آنان را در خطوط تولید آموزش می دهد.
جمشید حیدرکندری آشنایی با دقت های مونتاژی و کیفیتی این موتور را از نتایج آموزش تعمیرکاران در خطوط تولیدی دانست و افزود: ۳۷ هزار دستگاه اولیه موتور «ای.اف.۷» هیچ ایراد و برگشتی نداشت، اما بعدها به دلیل عدم تامین بعضی از قطعات نامنطبق با نقشه و استاندارد در داخل کشور، مشکلاتی در این موتور پیدا شد که نارضایتی مشتریان را در پی داشت.
معاون تولید نیروی محرکه افزود: از سال گذشته رویه های مربوط به تولید موتور «ای.اف.۷» به حالت اصلی برگشت، اصلاحات لازم انجام شد و مردم بار دیگر توانستند با خیال راحت بر سمند مجهز به این موتور سوار شوند.
کندری متذکر شد: در حال حاضر تعداد تولید روزانه در خطوط موتورسازی ایران خودرو ۲۲۰۰دستگاه انواع موتور است که قابلیت افزایش تولید روزانه تا سه هزار دستگاه را دارد.
وی گفت: خطوط تولید موتورسازی با تغییرات جزیی امکان تولید انواع موتورهای روز جهان را دارد.
انبوه سازی موتور «تی.یو.۳»
وی همچنین ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری تولید موتور «تی.یو.۳» به مرحله انبوه میرسد و با نصب این موتور برروی پلاتفرم ۲۰۶ تولید یکی از تیپ های پرطرفدار این محصول که به واسطه وابستگی صددرصد موتور به پژو فرانسه و در شرایط تحریم از سبد محصولات ایران خودرو خارج شده بود، دوباره از سر گرفته خواهد شد.
جانشین قائم مقام تولید گفت: یکی از خطوط ماشینکاری سیلندر و سرسیلندر «ایکس.یو.۷» در معاونت نیرو محرکه، طی پروژه ای برای ماشینکاری سیلندر و سرسیلندر «تی.یو.۳» تغییر کاربری داده شده است و به زودی، با تامین قطعات خام به مرحله تولید انبوه میرسد.
وی افزود: سایر الزامات تولید این محصول با عزم و همکاری شرکت ساپکو درحال تامین و تدارک است که تا قبل از نیمه دوم امسال شاهد تولید انبوه این محصول پرطرفدار با مصرف پایین سوخت خواهیم بود.
کندری خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید موتور، بخش عمده ای از نیاز ایساکو و مشتریان درخصوص درخواست سیلندر و سرسیلندر ماشینکاری شده با قیمتی بسیار نازل از قیمت فعلی نیز برآورده خواهد شد.