3

جروزالم پست: سوء استفاده اقلیم کردستان از حملات داعش

  • کد خبر : 132297
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

متحد اصلی اسرائیل یعنی “آمریکا” از این‌ که کردستان عراق به دنبال استقلال مالی است، رضایت ندارد و در این زمینه به اقلیم کردستان هشدار داده است.

وب‌ سایت روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” (Jpost) نوشت:

«علی رغم هشدار بغداد، “اقلیم کردستان عراق” از طریق یک خط لوله جدید نفتی، محموله نفتی این کشور را به مقصد “اسرائیل” صادر کرده است.

اقلیم کردستان از وضعیت جنگ‌زده کشور عراق سوء استفاده کرده و برای افزایش استقلال خود در منابع مالی، دست به صادرات نفت زده است.»

جام/جروزالم پست افزود: «رهبران اسرائیل بسیار مشتاق هستند که با کردستان عراق ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند تا از این طریق هم انرژی موردنیاز خود را تأمین کنند و هم نفوذ دیپلماتیک خود را در منطقه افزایش دهند؛ اما با وجود این، متحد اصلی اسرائیل یعنی “آمریکا” از این‌ که کردستان عراق به دنبال استقلال مالی است، رضایت ندارد و در این زمینه به اقلیم کردستان هشدار داده است.»

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه “درگذشته نیز کردستان به اسرائیل نفت صادر می‌کرد” اضافه کرد: «میزان این صادرات بسیار کم بوده ولی این بار تفاوت در این است که کردستان یک میلیون بشکه نفت به اسرائیل صادر کرده است.»

در پایان این گزارش آمده است: «کردستان این قدرت را دارد که روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت استخراج کند.»

در همین زمینه، کانال ۱۴ خبری ترکیه نیز در گزارشی عنوان کرد: «تحرکات داعش در شمال عراق، تاثیر قابل توجهی را در فروش نفت این کشور در بازارهای جهانی گذاشته است. بر اثر این تاثیر، شمال عراق بخش قابل توجهی از توانایی خود برای عرضه نفت در بازارهای جهانی را از دست داده است.»

این شبکه افزود: «با وجود این تاثیرات، نفت شمال عراق در بازارهای غیر رسمی با قیمت های باور نکردی (نصف قیمت فعلی) فروخته می شود.»

نکته قابل توجه اینجاست که رژیم غاصب اسرائیل از مشتریان اصلی نفت عراق با نصف قیمت بازار جهانی است. در میان مشتریان نفت عراق به صورت غیر رسمی، کشورهای از قبیل انگلیس و هند نیز دیده می شود.

فروشنده اصلی نفت با این قیمت، اقلیم کردستان عراق است که در این میان، پایه های خیالی تشکیل کشور مستقل کردنشین را در منطقه استحکام می بخشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132297

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]