4

افزایش چهار برابری پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون از میان مربیان

  • کد خبر : 14976
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲

معاون دانشجویی وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری گفت: با افزایش چهار برابری پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون از میان مربیان ، امسال ۳۹۴ نفر به این روش پذیرفته شدند . به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای ملاباشی در نشستی با خبرنگاران افزود: ۲۷۷ نفر از این افراد مربی دانشگاه های دولتی ،‌۳۴ نفر مربی […]

معاون دانشجویی وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری گفت: با افزایش چهار برابری پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون از میان مربیان ، امسال ۳۹۴ نفر به این روش پذیرفته شدند .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای ملاباشی در نشستی با خبرنگاران افزود: ۲۷۷ نفر از این افراد مربی دانشگاه های دولتی ،‌۳۴ نفر مربی دانشگاه آزاد اسلامی ، ۵۷ نفر مربی دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی و ۲۶ نفر مربیان از دستگاه های اجرایی هستند.

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نیز در این نشست گفت: نیمی از شهریه این افراد را مؤسسات آنها و نیم دیگر را وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری پرداخت می کند ، شهریه ادامه تحصیل مربیان دستگاه های اجرایی را نیز این دستگاه ها پرداخت خواهند کرد .

آقای مسلمی نائینی افزود : امسال نخستین بار مربیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز به این روش پذیرفته شدند و میزان مربیان دانشگاه های غیرانتفاعی نیز امسال افزایش داشت و از پنج تا ده نفربه۵۷ نفر رسید.

وی گفت: هم اکنون ۲۵ هزار مربی داریم که اگر۲۰ درصد آنها نیز انتظار ادامه تحصیل داشته باشند ،‌ رقمی که هم اکنون می پذیریم بسیار کم است هرچند این رقم امسال چهار برابر افزایش داشته و از ۷۰ نفر در سال گذشته به ۳۹۴ نفر رسیده است .

طبق آئین نامه جدید ادامه تحصیل مربیان در مقطع دکتری بدون آزمون ، از امسال مربیان پیمانی نیز می توانند از امکان ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع دکتری بهره مند شوند.

معاون دانشجویی وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: نام نویسی از متقاضیان دریافت بورس تحصیلی دکتری خارج از کشور سال ۹۱ از آبان امسال آغاز می شود .

ملاباشی افزود: در سال ۹۰ از میان متقاضیان دریافت این بورس ، ۳۶۷ نفر پذیرفته شدند .

وی با اشاره به شرکت ۱۷ هزار نفر در امتحان زبان(ام اس آر تی)پارسال گفت: میزان شرکت کنندگان این آزمون در سال ۸۸ ، ۱۳ هزار نفر بود و برنامه داریم امسال این میزان را به بیش از۲۰ هزار نفر افزایش دهیم .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]