خودرو بانک: سوزوکی محصولی جدید از سری موتورسیکلتهای «GSX» در شاخه «GSX-S» را برای سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.
سوزوکی «GSX-S1000»، عضو جدید خانواده بزرگ سوزوکی است که بخشی از خصوصیات آن از سری موتورسیکلت های «GSX-R» نشأت گرفته شده است.
بدون مقدمه چینی به سراغ اصل مطلب و خصوصیات این موتورسیکلت نوظهور می رویم.
طراحی ظاهری موتورسیکلت GSX-S1000 در حد موتورسیکلت های اسپرت استاندارد، خوب طراحی شده است ولی بعضی از فاکتورهای مورد نیاز یک موتورسیکلت اسپرت یک لیتری با قدرت و سرعت بالا برای آن در نظر گرفته نشده است که به نمونه بارز آن می توان به نبود شیشه جلو اشاره کرد که در سرعت های بالا می تواند برای راننده مشکل ساز شود.
آینه های موتورسیکلت هم اگر واقع بین باشیم، کمی ابتدایی با پایه های بلند طراحی شده که می توانست کوچک تر و با بدنه ای شکسته برای بهبود ضریب آیرودینامیکی باشد.
خروجی و هدر اگزوز هم بیش از اندازه کوچک طراحی شده که از زیبایی و ابهت موتورسیکلت کاسته، ولی در عوض قاب و بدنه موتورسیکلت خیلی خوب طراحی شده و با خطوط تیز و منحنی های متعدد بدنه آراسته شده که در افزایش ضریب آیرودینامیکی موتورسیکلت تاثیر بسزایی گذاشته اند.
مشخصات فنی موتورسیکلت هم به طور خلاصه شامل تعلیق جلو تلسکوپی و عقب فنری روغنی، ترمزهای دیسکی دوقلو جلو و ترمزهای دیسکی عقب، رینگ های ۱۷ اینچی با لاستیک های تیوبلس ۱۲۰/۷۰ ZR17 M/C در جلو و تیوبلس ۱۹۰/۵۰ ZR17 M/C در عقب، مخزن سوخت ۱۷ لیتری و در نهایت ابعاد کلی بدنه ۲۱۱۵ میلی متری در طول، ۷۹۵ میلی متری در عرض و فاصله بین دو محور جلو و عقب ۱۴۵۰ میلی متری می شود.
در قسمت مولد قدرت هم سوزوکی GSX-S1000 از پیشرانه ای چهار سیلندر چهار زمانه با حجم دقیق ۹۹۹ سی سی DOHC سود می برد که به استارت الکتریکی، جعبه دنده ۶ سرعته و سیستم جرقه زنی الکترونیکی ترانزیستوری مجهز شده است.
سوزوکی در مورد مقدار قدرت و گشتاور تولیدی صحبتی به میان نیاورده، اما از یک پیشرانه چهار سیلندر یک لیتری نمی توان انتظار قدرتی کمتر از ۲۰۰ اسب بخار را داشت.