گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطي غیره » اقتصادی » شهری و رفاهی » ه-سایر حوزه ها
ساعت : ۱۱:۱۶
شناسه : 16943
تاریخ : ۲۲ مهر ۱۳۹۰
متقاضیان جدید یارانه برای ثبت‌نام به پلیس+۱۰ مراجعه کنند

رئیس مرکز آمار ایران با تائید آمار ۴ میلیون انصرافی برای دریافت یارانه گفت: اگر هنوز کسی به هر دلیلی برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده به پلیس+۱۰ مراجعه کند تا نسبت به ثبت‌نام وی اقدام شود.

عادل آذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یاسوج اظهار داشت: اگر هنوز کسی به هر دلیلی برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده به پلیس+۱۰ مراجعه کند تا نسبت به ثبت‌نام وی اقدام شود.
رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تعداد افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند، آمار اعلامی از سوی سخنگوی اقتصادی را تایید کرد و گفت: تعداد زیادی از مردم در سامانه خود انصرافی سازمان هدفمندی یارانه‌ها انصراف خود را اعلام کرده که بر این اساس چهار میلیون نفر در ایران از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.
وی با تشریح آخرین اقدامات مرکز آمار کشور در بحث آمارگیری نفوس و مسکن امسال بیان داشت: اکنون در مرحله دوم آموزش نیروهای آمارگیر خود هستیم که با گزینش نهایی، در دوم آبان ماه، ۵۴ هزار آمارگیر را در سراسر کشور آماده اعزام به شهرها و روستاها می‌شوند.
این مسئول ارائه آمار و اطلاعات در کشور اذعان داشت: طرح سرشماری نفوس و مسکن که به فاصله پنج سال از آخرین سرشماری انجام می‌شود با هدف عمران و آبادانی در کشور صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه‌ها و موضوعاتی چون انتخابات ندارد.
آذر ادامه داد: پشتیبانی‌های لازم، امکانات و کالاهای مورد نیاز انجام و به استان‌ها ارسال شده و همه چیز برای شروع هفتمین طرح سرشماری نفوس و مسکن در ایران فراهم است.
رئیس مرکز آمار کشور با اشاره به اطلاعات موردنیاز ماموران آمارگیر در سراسر کشور تصریح کرد: مردم تنها شناسنامه، کارت ملی، کد پستی و اطلاعات مسکن خود را در دسترس داشته باشند و الزامی برای رویت اسناد و مدارک افراد و یا اخذ آن‌ها وجود ندارد زیرا ملاک کار در این طرح خوداظهاری است.
آذر عنوان کرد: بر اساس آمار سال ۸۵، ۳۲ درصد از جمعیت ایران را جامعه روستایی و ۶۸ درصد را نقاط شهری تشکیل می‌داد ولی پیش‌بینی می‌کنیم امسال جمعیت روستایی ایران به ۲۲ درصد کاهش یابد.
وی درصد خطا را در این طرح پایین دانست و ابراز داشت: ماموران آمارگیر ما با انگیزه و تعهد بسیار خوب در طول ۲۱ روز عملیات آمارگیری را با نهایت دقت انجام می‌دهند که امیدواریم با همکاری مردم دقیق‌ترین اطلاعات به‌منظور اتخاذ تصمیمات مناسب در ابعاد مختلف مدیریتی جمع‌اوری شود.
رئیس مرکز آمار کشور اضافه کرد: دست‌مزد ماموران آمارگیر به نسبت سال ۸۵، رشدی ۵۰ درصدی داشته و هریک از این نیروها برای همکاری ۲۱ روزه ۵۰۰ هزار تومان دست‌مزد می‌گیرند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اطلاعات مرکز آمار ایران را در موضوعاتی چون وضعیت صنعت، بازرگانی و واردات به‌روز ندانست و تاکید کرد: در این زمینه به‌خاطر تاخیر در ابلاغ بودجه‌ها و عدم ارائه به‌موقع اطلاعات از دستگاه‌های ذیربط، کمی عقب هستیم.
آذر خاطرنشان کرد: نخستین سرشماری نفوس و مسکن در ایران سال ۱۳۳۵ انجام شده و هفتمین طرح سرشماری در دوم آبان‌ماه سال جاری با مجهزترین و به‌روزترین امکانات استخراج و پردازش اطلاعات انجام خواهد شد.
رئیس مرکز آمار ایران یادآور شد: نتایج اولیه این سرشماری در اول آذرماه و نتایج نهایی آن در پایان اردیبهشت سال آینده اعلام می‌شود.