1

چگونه جاسم همه‌کارۀ استقلال شد؟+تصویر

  • کد خبر : 170105
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲:۱۰

او هفته گذشته در اردوی استقلال درخواست مرخصی شبانه کرد تا سری به خانواده‌اش بزند و برگردد. اما کادر فنی با درخواست مرخصی او مخالفت کرد و همین مخالفت باعث شد کرار ۵دقیقه دیرتر اردوی استقلال را ترک کند! او البته بازیکن بسیار منظمی است چون صبح اول وقت به اردو برگشت و راس ساعت […]

او هفته گذشته در اردوی استقلال درخواست مرخصی شبانه کرد تا سری به خانواده‌اش بزند و برگردد. اما کادر فنی با درخواست مرخصی او مخالفت کرد و همین مخالفت باعث شد کرار ۵دقیقه دیرتر اردوی استقلال را ترک کند! او البته بازیکن بسیار منظمی است چون صبح اول وقت به اردو برگشت و راس ساعت مقرر با مربی تیم درگیر شد. در نهایت، این اتفاقات مشکل خاصی برای بازیکن عراقی استقلال به وجود نیاورد و محرومیت و جریمه خاصی شامل حال او نشد. از آن‌جا که کلیه تصمیمات در مورد کرار توسط خود او گرفته می‌شود، بنابراین حکم اخراج از استقلال را هم باید خودش امضا کند که فعلا هنوز به این جمع‌بندی نرسیده است!

گفت‌وگوی دیشبِ پرویز مظلومی با برنامه ۹۰ آخرین امیدها را در مورد برخورد جدی باشگاه استقلال با کرار نقش بر آب کرد. لحن صحبت‌های مظلومی به خوبی بیانگر ضعف آبی‌‌پوشان در تقابل با حاشیه‌سازی‌های مکرر بازیکن بی‌انضباط عراقی است. باشگاهی که هر بار به عنوانی در مقابل کرار کوتاه آمده و حالا کارش به جایی رسیده که یک روز بعد از جنجال‌سازی، درهای تمرین را با سلام و صلوات و شوخی و خنده برای بازیکن خاطی تیمش باز می‌کند. با این جمله تکراری که «کمیته انضباطی باشگاه در مورد او تصمیم خواهد گرفت و جریمه‌های سنگینی را اعمال خواهد کرد.» جریمه‌ سنگین هم که دیگر همه می‌دانند یک جریمه نقدی چندمیلیونی است. به عبارت ساده‌تر، کرار جاسم محمد هر سال ۱/۲ میلیارد تومان از استقلال می‌گیرد و بعدا در ازای برگرداندن بخش کوچکی از همین پول اجازه پیدا می‌کند تمام شأن و آبروی باشگاه استقلال –و البته کل فوتبال ایران- را زیر پا بگذارد! به این می‌گویند یک معامله دو سر سود؛ منتها هیچ کدام از سرهایی که از این معامله سود می‌برند ایرانی نیستند.

***

می‌شد از این اتفاقات نتیجه گرفت که باشگاه استقلال اخلاق‌مداری را فدای نتیجه‌گیری کرده و فرهنگ را به پای مصلحت قربانی می‌کند. این تازه به شرطی بود که کرار جاسم را در روزهای اوج فوتبالش می‌دیدیم که از نظر فنی برای تیمش مایه می‌گذارد و باری از دوش استقلال برمی‌دارد. اما او دیگر حتی این یک کار را هم نمی‌کند. یعنی حتی گزینه‌ی «استقلال با بی‌اخلاقی برخورد نمی‌کند چون فقط به دنبال کسب نتیجه است» هم منتفی است. حالا دیگر داریم در مورد بازیکنی حرف می‌زنیم که هیچ نقشی در نتایج تیمش ندارد. یعنی نمی‌خواهد که داشته باشد. داریم در مورد سرکشی‌های مردی حرف می‌زنیم که با کیلوها اضافه‌وزن در لیگ جدید فقط ۱۱۵دقیقه بازیِ بی‌حال و بی‌ثمر برای تیمش انجام داده و فعلا هم محروم شده تا بعد!

یعنی ماجرا چیزی فراتر از نتیجه‌گرایی و مصلحت‌اندیشی و این حرف‌هاست. برای داستان کرار و استقلال باید اسم دیگری پیدا کرد. برای حقارت باورنکردنیِ یک باشگاه عریض و طویل در مقابل بازیکن بداخلاق و بی‌خاصیتی که آخرین نمایش قابل قبولش در زمین را کسی به خاطر نمی‌آورد، باید اصطلاح جدیدی پیدا کرد. اصطلاحی که گویای همه چیز باشد، مثل یک عکس قدیمی و تا خورده که پرچم سفید را در دست‌های لرزان و شکست‌خورده‌ی ما، و بیرق فتح و پیروزی را بر فراز دستان جاسم به خوبی تصویر کرده باشد. به همین سادگی. به همین تلخی./نود

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170105

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]