2

محاکمه بین‌المللی آل‌سعود را در فاجعه عمدی منا پیگیری می کنیم

  • کد خبر : 171197
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

دادستان کل کشور تصریح کرد: فاجعه منا به عنوان یک بی کفایتی نباید مطرح شود بلکه باید به عنوان یک جنایت مطرح شود چون سعودی ها موظف بودند امنیت جان زائران را تأمین می‌کردند.

حجت الاسلام رئیسی درباره حادثه رمی جمرات گفت: این حادثه برای هر بیینده و شنونده‌ای تأثر برانگیز است.

این کاری که انجام شد حقیقتش این است که تنها بی تدبیری نیست و بستن راه بر زائرینی که در یک نقطه دارند کاری انجام می‌دهند هزاران سال است که دارد انجام می‌شود این طریق و زائرین پس از وقوف از جمله مناسکشان رمی جمره است و بستن این راه به صورت عمد با علم و عمد وقوع ایمن حادثه را رقم زد.

به نظر ما این مسئله به عنوان یک بی کفایتی نباید مطرح شود بلکه باید به عنوان یک جنایت مطرح شود چون سعودی ها موظف بودند امنیت جان زائران را تأمین می‌کردند. ما در مشهدمان در ایام زیارتی و ایام عید آمار زائرانمان بیش از ده میلیون است. می‌آیند و می روند هیچ اتفاقی نمی افتد.

بستن این راه بر مردم به دلیل عبور یکی از مقامات صعودی قابل بررسی است این مسئله باید بررسی شود و ما به عنوان دادستانی از دولت عربستان می‌خواهیم این مسئله را نه به عنوان محاکمه عوامل دمه دستی بلکه این جرمی است که دولت مردان عربستانی باید محاکمه شوند و اگر رسیدگی نشود از محاکم بین المللی خواهیم خواست تا با آنها برخورد کنند.

فارس/در حادثه‌ای که در کعبه رخ داد توجیه کردند و گفتند طوفانی بوده است و بیش از ۱۰۰ نفر در کنار کعبه کشته شدند اما این حادثه دوم عمدی بوده است.

رئیسی گفت: هرکسی یک بار حج رفته باشد می‌داند که بستن یک در ساده هم حادثه به بار می‌آید باید با دادستانهای کشورهای اسلامی بررسی شود و باید رسیدگی شود و آل سعود باید پاسخگو باشد و ما محاکمه آل سعود را به واسطه این حادثه از مجامع و دادگاه بین المللی خواهیم خواست.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171197

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]