2

امدادرسانی به ۲۱۰۰ نفر در سیل ۹ استان/ کشته شدن ۶ نفر و مفقودی یک نفر

  • کد خبر : 173532
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در ۹ استان کشور گفت: امدادرسانان به ۲۱۰۰ نفر در جریان این سیل امدادرسانی کردند، اما متأسفانه بر اثر سیلاب ۳ نفر در ایلام و ۳ نفر در لرستان جان خود را از دست دادند.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی از روز ۵ آبان ماه در برخی استان‌های کشور گفت: اکنون ۹ استان آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان و قزوین درگیر سیل شده‌اند.

به گفته وی، ۳۰ شهرستان کسوج، ایلام، ایوانغرب، مهران، ملکشاهی، شیروان، دره‌شهر، سنندج، دهگلان، سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام‌آباد، ثلاث‌باباجانی، روانسر، پاوه، سمقر، کوهدشت، تلشتر، علیگودرز، نورآباد، باغ‌ملک، لالی، سی‌سخت، نهاوند، ملایر و الوند به همراه ۱۳ شهر و ۳۰ روستا دچار سیل‌زدگی شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادگران به ۲۱۰۰ نفر امدادرسانی کرده‌اند، گفت: هلال‌احمر ۵۰۰ نفر را به صورت اضطراری اسکان داده و ۲۵ نفر را نیز از سیلاب و مرگ نجات و به مناطق امن انتقال داده است.

به گفته وی، بر اثر سیلاب تاکنون ۳ نفر در ایلام و ۳ نفر در لرستان جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز در ایلام مفقود شده است.

درویشی به تخلیه آب از ۲۲۰ واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ تیم عملیاتی با ۹۰ دستگاه خودروی عملیاتی و ۳۵ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش به مردم سیل زده امدادرسانی کردند.

درویشی تأکید کرد: همچنین ۱۲۰ دستگاه چادر، ۶۰۰ تخته‌پتو، ۲۰۰ تخته موکت، ۲۰۰ قوطی کنسرو و ۱۰۰۰ قرص نان میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

به گفته وی، ۱۱ تیم از استان‌های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه جهت امدادرسانی به استان ایلام اعزام شدند.

به گزارش فارس، این آمار مربوط به امدادرسانی به سیل‌زدگان، تا ۸ صبح امروز ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173532

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]