1

مردی که جز دردسر چیزی برای پرسپولیس نداشت +جدول عملکرد

  • کد خبر : 174355
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

پرسپولیس با خوزه پرتغالی نیم فصل اول لیگ دوازدهم را در کما به سر برد و حالا باید با حکم فیفا به خاطر نتایج ضعیفی که با این پرتغالی گرفته بیش از ۵ میلیارد تومان از بیت المال را تقدیم این آقا کند.

داستان پرسپولیس/بیهوده گران، بیهوده پردردسر پرسپولیس در دوازدهمین دوره لیگ‌برتر عاقبت‌به‌خیر نشد. مانوئل خوزه (ژوزه) پرتغالی خیلی از اوقات ذهنش مشغول درگیری‌هایش با کارلوس کی‌روش بود، با این حال هنوز هم مدیرعامل آن زمان پرسپولیس– رویانیان- می‌گوید خوزه مربی بدی نبود و یک مربی و یک بازیکن معروف باعث ناکامی‌اش شدند.

حالا مانوئل با شکایت از باشگاه قرمزها پرسپولیس را دچار مشکلی عظیم کرده است. سرخپوشان پایتخت برای فرار از کسر امتیاز فیفا باید یک‌میلیون و ۳۷۷هزار یورو به مانوئل خوزه و سه دستیارش پرداخت کنند.

اینکه میزان واقعی طلب خوزه و دستیارانش تنها ۴۱۲هزار و ۵۰۰یورو است، یک نکته است و اینکه خسارت عدم‌دریافت مبلغ مذکور ۸۵۳هزار یورو است، مساله دیگر.

به هر تقدیر با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دریافت دوازدهم شدن با خوزه- در نیم‌فصل نخست لیگ دوازدهم- پرسپولیس را دچار چه ضرر مالی بزرگی کرده است.

۶شکست و ۶تساوی در ۱۷دیدار

پرسپولیس اگر در اعتراض به رای مذکور به نتیجه نرسد باید به نرخ امروز بازار پنج میلیارد و ۲۹۲میلیون و ۳۱۰هزار تومان به خوزه و دستیارانش پرداخت کند. این در شرایطی است که سالانه پنج درصد به مبلغ اصلی بدهی اضافه شده و می‌شود.

اما مانوئل در پرسپولیس چه عملکردی از خود برجای گذاشت؟

مانوئل پرتغالی اولین‌بار دوشنبه ۱۳آذرماه سال۱۳۹۱ روی نیمکت پرسپولیس نشست. جالب اینکه در نخستین هفته لیگ تعویض او طلایی از آب درآمد. سه‌سال و سه‌ماه و ۱۹روز قبل جواد کاظمیان چهار دقیقه پس از ورودش به زمین گل پیروزی پرسپولیس را(۸۹) برابر نفت ‌آبادان زد.

با این حال در ادامه اوضاع بر وفق مراد خوزه و پرسپولیس نبود. تیم خوزه طی ۱۷دیدار، شش مرتبه باخت و شش بار به تساوی برابر رقبا رضایت داد تا ۲۱امتیاز بگیرد و تیم دوازدهم نیم‌فصل شود.

پرسپولیس با خوزه به فجر(هفته دوم در تهران) ۳ بر ۲، صبا(هفته چهارم در تهران) ۲ بر صفر، داماش(هفته پنجم در رشت) یک بر صفر، سپاهان(هفته نهم در فولادشهر) ۲ بر صفر، مس(هفته دوازدهم در کرمان) ۲ بر یک و تراکتورسازی(هفته هفدهم در تهران) یک بر صفر باخت و شاید شکست خانگی آخر برابر تبریزی‌ها عاملی بود برای رفتنش از فوتبال ایران.

دقیقه‌ای ۳۵میلیون ریال هزینه پرسپولیس برای دوازدهم شدن

تیم  خوزه طی ۱۵۳۰دقیقه، ۲۰گل زد و ۱۷گل خورد. به عبارت ساده‌تر خط آتش پرسپولیس با خوزه هر ۷۶٫۵ دقیقه یک گل زد و هر ۹۰دقیقه یک گل خورد.

در واقع می‌توان محاسبه کرد تیم ۲۱امتیازی پرسپولیس برای رسیدن به رتبه دوازدهم جدول باید امروز به ازای هر دقیقه سه‌میلیون و ۴۵۹هزار تومان هزینه کند.

طبیعی است که می‌توان حساب کرد پرسپولیس با خوزه نه‌تنها از نظر فنی عملکردی قابل قبول نداشته که از نظر مالی دچار خسران فراوان شده است.

یحیی کم‌خرج و بی‌ادعا

به گزارش مشرق، پس از خوزه، یحیی گل‌محمدی- یک نیم‌فصل- سرمربی پرسپولیس شد. مربی فعلی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم لیگ دوازدهم طی ۱۷دیدار به هفت پیروزی و هشت تساوی دست پیدا کرد تا تنها دو مرتبه رنگ شکست را ببیند.

پرسپولیس با یحیی ۲۹امتیاز گرفت تا به رده هفتم لیگ دست پیدا کند. اگر چه که رقم دقیقی از مبلغ قرارداد یحیی و پرسپولیس در اختیار نیست اما بی‌شک دریافت گل‌محمدی از قرمزها به ۸۰۰میلیون تومان نرسیده است. یعنی چیزی حدود ۵۰۰هزار تومان در دقیقه!

جدول عملکرد مانوئل خوزه و یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس(لیگ دوازدهم)

مربی

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

رتبه در جدول

مانوئل خوزه

۱۷

۵

۶

۶

۲۰

۱۷

۳+

۲۱

دوازدهم

یحیی گل‌محمدی

۱۷

۷

۸

۲

۲۱

۱۴

۷+

۲۹

هفتم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174355

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]