4

کمپین نخریدن خودرو جهت خود را گم کرده است

  • کد خبر : 174857
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که کمپین نخریدن خودرو جهت خود را گم کرده است، گفت: این کمپین باید تغییر جهت داده و هدف خود را تبدیل به خریدن خودروهای کمتر آسیب‌ده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در مراسم یادبود قربانیان سوانح رانندگی، اظهار کرد: در مرحله اول باید سیاستگذاری‌هایی داشته باشیم که در ابعاد مختلف رانندگی منجر به سانحه نشود. همچنین باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری کنیم که از بار فاجعه-سانحه رانندگی- کم کنیم، بعد از سانحه نیز سیاست‌گذاری به نحوی باشد که زندگی بهتری را برای بازماندگان فراهم کنیم.

وی با بیان این‌‌که من قربانی سانحه رانندگی هستم، افزود: فرزند ۱۵ ساله‌ای سه ساعت کنار خیابان ماند و هیچ کس هم آنرا به بیمارستان منتقل نکرد. راننده هم پس از تصادف فرار کرده بود.

وی با بیان این‌که بر اساس آمار ۹۰ درصد کشته‌ها و آسیب‌دیده‌های سوانح رانندگی از اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه هستند، ادامه داد: ۲۵ درصد سوانح رانندگی جاده‌ای مربوط به موتورسیکلت‌هاست که ۶۰ درصد آن منجر به مرگ می‌شود.

وی با یادآوری این‌‌که بیشترین تلفات سوانح رانندگی مربوط به استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و ایلام است، اظهار کرد: بخشی از تصادفات رانندگی به فرهنگ مصرف و بخشی از آن به نوع خودرویی مربوط است که بعضا به دلیل فقر از آنها استفاده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این‌که در فرهنگ سازی باید تغییر نگرش‌ها را مورد توجه قرار دهیم، گفت: در رانندگی زمانی که باید آرام حرکت کنیم، با سرعت می‌رویم و زمانیکه باید سرعت برویم آرام حرکت می‌‌کنیم. معتقدم در جامعه به پرخاشگری رسیده‌ایم که می‌خواهیم آنرا در رانندگی ترجمه کنیم.

ربیعی با تاکید بر این‌‌که در دولت به دنبال افزایش هزینه‌های کارهای خطرپذیر رانندگی هستیم، افزود: فشار اجتماعی در کشور باید به سمت استفاده از خودروهای کمتر آسیب ده برود،‌کمپین نخریدن خودرو جهت را گم کرده است و باید تغییر جهت دهد و به سمت خریدن خودروهای کمتر آسیب ده حرکت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174857

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]