3

۷۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال کشور دچار پوکی استخوان هستند.

  • کد خبر : 17685
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

۷۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال کشور دچار پوکی استخوان هستند.  محبوبه دینی به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان گفت:حداقل شیوع پوکی استخوان در یکی از نواحی گردن در زنان بالای ۵۰ سال حدود پنج و چهار دهم‌ و در مردان سه و دو دهم‌ درصد بوده است. مسوول واحد بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت […]

۷۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال کشور دچار پوکی استخوان هستند.

 محبوبه دینی به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان گفت:حداقل شیوع پوکی استخوان در یکی از نواحی گردن در زنان بالای ۵۰ سال حدود پنج و چهار دهم‌ و در مردان سه و دو دهم‌ درصد بوده است.

مسوول واحد بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طبق نتایج آخرین بررسی مصرف مواد غذایی در کشور، ۹۰درصد خانواده های ایرانی کمتر از نیازشان کلسیم دریافت می کنند.

دینی گفت: سرانه مصرف شیر در ایران تا سال ۱۳۸۸ کمتر از ۹۰ کیلوگرم در سال (یک سوم کشور های اروپایی) بوده در حالی که آمار بیماری های ناشی از کمبود کلسیم در کشور بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی افزود: در قانون تصریح شده است که نیمی از شیر خام تولیدی کشور توسط دولت خریداری و با قیمت یارانه‌ای در کشور توزیع می‌شود و در مجموع سهم سالانه هر ایرانی از یارانه شیر حدود سه هزار و ۳۰۰ تومان و سرانه مصرف شیر یارانه‌ای نیز حدود ۱۹ کیلوگرم است اما اهالی هفت استان کشور تاکنون شیر یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند و علاوه بر آن به روستاها نیز یارانه شیر داده نمی‌شود.

مسوول واحد بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت یادآور شد: بر اساس گزارش اتحادیه لبنی کشور، سرانه مصرف شیر به کمتر از ۸۰ کیلوگرم در سال جاری کاهش یافته است.

به گفته دینی، در حقیقت افزایش ۲۵۰ تومانی قیمت شیر از ۳۵۰ تومان به ۶۰۰تومان منجر به کاهش مصرف آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که میزان مصرف شیر کمتر از میانگین کشورهای اروپایی است افزایش قیمت خرید آن نیز علت مضاعفی برای کمبود مصرف آن شده است که این امر دستیابی به سبد غذایی سالم را تحت تاثیر قرار می دهد.

مسوول واحد بیماری های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت تاکید کرد: بخشی از علت عدم مصرف کافی شیر در گذشته و حال به علت نبود فرهنگ سازی درست یا باورهای غلط بوده که نیازمند فرهنگ سازی و افزایش سواد غذایی عموم مردم است.

دینی گفت: ضرر اقتصادی مصرف کم لبنیات در کشور چندین برابر یارانه شیر است و زیان های اقتصادی برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان که در نتیجه پایین بودن مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی ایجاد می‌شوند، چندین برابر یارانه شیر ارزیابی می‌شود. (ایرنا)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17685

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]