به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، لوریس چکنواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر کشورمان که جمعه شب گذشته ۲۸ خرداد ماه در تماشاخانه باران به تماشای نمایش «تریو بدون هارمونی» نوشته و کاری از سیاوش پاکراه نشست، با بیان اینکه نمایشنامه پاکراه بسیار زیبا اما خطرناک بود، در توضیح نظر خود گفت: به این دلیل معتقدم متنِ این نمایش خطرناک است که فضایی متفاوت برای بازیگر بوجود میآورد و به شدت مبتنی بر هنرنمایی آنهاست. اگر بازیگر درنگ کوتاهی داشته باشد کار از دست میرود ولی بازیگران نمایش «تریو بدون هارمونی» به خوبی با نقش ارتباط برقرار کردند و این احساس کاملا به تماشاگر منتقل میشد، به شکلی که اصلا متوجه گذر زمان نشدم.
این هنرمند صاحبنام موسیقی به موضوع نمایش اشاره کرد و ادامه داد: آنچه روی صحنه رفت مثل زندگی؛ به نوعی یک تئاتر در تئاتر بود. شکسپیر میگوید جهان یک تئاتر بزرگ است و همه ما بازیگران آن هستیم. من معتقدم ایفای نقش همه موجودات روی زمین صدها سال پیش از آنکه شکسپیر به آن اشاره کند جریان داشته و همه ما هنرپیشههایی هستیم که از بس داخل ماجرا قرار گرفتهایم خودمان را هم گم کردهایم.
چکناوریان خاطرنشان کرد: در جریان همین فراموشیست که به یکباره نویسندگان خوبی پیدا میشوند و از این برداشت انسانی نمایشنامهای مثل «تریو بدون هارمونی» خلق میکنند و ما تازه با دیدن اجرا پی میبریم که زندگی خودش یک نمایش بزرگ در دل نمایش دیگری است.
او همچنین در مقایسه بین فضای حاکم بر تئاتر و موسیقی از نظر استعدادهای موجود گفت: اگر قرار باشد با موسیقی سنتی ایرانی مقایسه کنیم، در این زمینه هنرمندان بسیار بزرگ و صاحبنامی در عرصه موسیقی فعالیت میکنند. در زمینه موسیقی کلاسیک و تشکیل یک ارکستر سمفونیک که به پنجاه سال زمان نیاز داریم و در بخش موسیقی پاپ هم هنرمندان با استعدادی وجود دارند. اما میخواهم به این نکته اشاره کنم که اگر استعداد موجود در بخش نوازندگی موسیقی کلاسیک و ارکسترهای ما به اندازه توانایی و استعداد بازیگران تئاتر کشور بود، دیگر غمی نداشتیم و اتفاقهای بسیار خوبی رخ میداد.
نمایش «تریو بدون هارمونی» به کارگردانی سیاوش پاکراه و ایفای نقش ایوب آقاخانی، نگار عابدی و حمیدرضا نعیمی هر روز جز شنبهها ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران روی صحنه میرود.