وی افزود: دشمن امروز با شبکهها و ستون پنجم خود در داخل کشور به همراه اشرافیت، حرامخواری، فساد، کار نکردن، خدمت نکردن، طلبکار بودن، مصاف با خون شهدا و خط ولایت، به مقابله آمده است.
امامجمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در صحنهای شما جوانان حضور دارید که لبیکگویی به رسولالله است، خاطرنشان کرد: نباید از ادعیه ائمه اطهار و قرآن کریم و همچنین مناجات شعبانیه که برای هدایت بشر آمده است غافل شویم.
صدیقی بابیان اینکه خودپرستی بدترین نوع بتپرستیها است، تصریح کرد: این سیاسیون خودخواه، خودشیفته، طلبکار و جسور به دین امروز اگر سواد نداشتند اینجور اکنون بزرگ نمیشدند؛ انسان اساس کارش باید رسیدن به خدا باشد، اما اگر انسان حجابها را کنار زد و توانست خود را پاک کند آنگاه یک بتشکنی بزرگ انجام داده است.
وی تأکید کرد: در اسلام عبودیت مقدمه حریت است، آزاده، این بندگان صالحی هستند که در حلب اکنون میجنگند، اینها خود را از زنجیرها رها کردهاند و به دفاع از حرم اهلبیت (ع) میپردازند اما کسانی که پولهای بیتالمال را به جیب خود و بچههایشان میریزند آزادی ندارند و بندگان هوس هستند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نبود بصیرت موجب به شهادت رساندن امام جواد (ع) شد، ادامه داد: نکاتی همچون امتیاز طلبی، زیاده خواری و ویژه خواری ضد بصیرت است، نمیشود انسان شهرت پرست و سیاستباز باشد و همچنین بصیرت داشته باشد، از طرفی انسانی که دین هم نداشته، عقل هم ندارد.
صدیقی با بیان اینکه ۱۰۰۰ آیه در قرآن کریم با موضوع برائت از دشمنان آمده است، تأکید کرد: باید حقیقت هستی را انسان همراه با خودش بشناسد، خیلیها هستند که در همین عالم در جهنم قرار دارند اما برای نجات خود فریاد نمیزنند.
وی عنوان کرد: خیلیها رزمنده بودند و امروز دیگر رزمنده نیستند، خیلیها انقلابی بودند و با امام راحل بودند اما امروز مقابل امام هستند و مورد تشویق آمریکا و اسرائیل هستند؛ شهدا پاک بودند که خداوند آنها را قبول کرد.
فارس/امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه درزمینه دشمنشناسی باید نفوذیها را شناخت، افزود: نفوذی خطرش بیشتر از دشمن آشکار است، به همین دلیل در قرآن کریم خداوند در قالب سورههایی همچون منافقون، آلعمران و مائده خطر منافق و نفوذی را گوشزد کرده است.
صدیقی در پایان گفت: دین منهای سیاست، مدیریت، جهاد، عزت، همت و اهتمام به امور مسلمین بیدینی و نفاق است؛ سراسر قرآن کریم عزت و تدبیر برای جامعه اسلامی است.