گروه : آخرین اخبار » سیاسی
ساعت : ۱۳:۰۶
شناسه : 199530
تاریخ : ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
نجات لنج ایرانی سرگردان در اقیانوس هند

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه در آب‌های اقیانوس هند توسط ناوگروه چهل و دوم خبرداد و گفت: نجات یک فروند لنج ایرانی به همراه هفت نفر خدمه که حدود ۲۰ روز در آب‌های متلاطم اقیانوس هند سرگردان بوده و حضور ناوگروه در آن منطقه امید به زندگی را مجددا به آن‌ها بازگرداند.

به گزارش افق، غلامرضا خادم بی‌غم صبح امروز در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و دوم در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس بیان کرد: این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از ۴۸ روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

وی اظهار کرد: این ناوگروه در مدت ماموریت ۱۳۴۲ فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و ۱۹ فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی مثبت کرده است.

وی تصریح کرد: ناوگروه چهل دوم با برقراری ارتباط با ۱۸ فروند کشتی تجاری و نفت‌کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اسکورت هشت فروند کشتی تجاری و نفت کش ایرانی توسط این ناوگروه خبرداد و افزود: انجام بیش از ۲۵۷۸ ساعت آموزش عملی و تمرینات در راستای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی یگان‌ها، کارکنان و دانشجویان مستقر در کارگروه از دیگر ماموریت‌های ناوگروه چهل دوم بوده است.

وی گفت: ناوگروه چهل و سوم با حضور دو ناو لجستیک کنارک و لاوان و دو ناوشکن تبرزین و خنجر به همراه یک فروند بالگرد اس اچ عازم ماموریت شدند.

وی عنوان کرد: در این ماموریت ناوگروه چهل سوم با پیام صلح و دوستی در بندر کراچی کشور پاکستان پهلوگیری خواهد کرد و سپس از آنجا راهی خلیج عدن و تنگه باب المندب خواهد شد.

بی‌غم گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان روابط سیاسی و نظامی خوبی دارند و حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر کراچی در راستای تحکیم روابط سیاسی و نظامی خواهد بود.