2

اقدامات خوب برای نقد‌ کردن دارایی گروه آریا و بازگشت آن به نظام بانکی

  • کد خبر : 20231
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : ال سی های گروه آریا که بانک صادرات گشایش کرده  هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است. وی از استانداران به عنوان بهترین افرادی که در محل می‌توانند بر این موضوع نظارت کنند نام برد و گفت: وزیر کشور به استانداران چند استانی که این گروه در آنجا […]

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : ال سی های گروه آریا که بانک صادرات گشایش کرده  هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است. وی از استانداران به عنوان بهترین افرادی که در محل می‌توانند بر این موضوع نظارت کنند نام برد و گفت: وزیر کشور به استانداران چند استانی که این گروه در آنجا فعال بود به طور مثال  خوزستان، لرستان، گیلان و قزوین ،  ابلاغ کرد تا با تشکیل کمیته صیانت از فعالیت‌های اقتصادی بر فعالیت این بنگاه‌ها نظارت داشته باشند.حسینی افزود: بنا به اعلام  بانک صادرات  برای ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ وثیقه گرفته شده بود و بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد از این  ال سی ها تسویه و ثبت نشده است.
وی گفت: از نظر حقوقی، ال سی تعهدی برگشت ناپذیر برای بانک صادرکننده است اما با رایزنی‌های صورت گرفته به این جمع بندی رسیدیم که توزیع ریسک در کل نظام بانکی صورت گیرد و فشار فقط به بانک صادرات وارد نشود.
سخنگوی اقتصادی دولت همچنین از اقدامات خوب برای نقد‌ کردن دارایی گروه آریا و بازگشت آن به نظام بانکی خبر داد و گفت: پس از تکمیل این اقدامات ، موضوع به تایید دادستانی خواهد رسید و اطلاع رسانی می شود.
وی تصریح کرد: از ابتدا موضوع دستگیری‌ها این نگاه وجود داشت تا مراقبت‌های لازم انجام شود تا بنگاه‌های تولیدی که کارگر دارند تعطیل نشوند و به همین دلیل با همراهی دادستانی، یک حساب دریافت و پرداخت برای گروه ملی فولاد ایجاد شد تا  فعالیت این بنگاه‌ها لطمه نبیند.
حسینی افزود: مسئولیت این کمیته‌ها با استانداران است و در آن معاون استاندار، مدیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر سازمان تعاون، کار و رفاه و مدیران سازمان اقتصادی و دارایی مشارکت دارند.
وزیر اقتصاد درباره میزان بدهی مالیاتی گروه آریا گفت: این گروه دارای بدهی مالیاتی نبوده  و تنها بخشی از بدهی مالیاتی‌شان که تقسیط شده بود حالا معوق شده است اما به دلیل صورت‌های مالی صوری این گروه، آن‌ها دارای فرار مالیاتی بوده ‌اند و به همین دلیل کارگروهی ویژه در سازمان حسابرسی و سازمان امور مالیاتی برای بررسی فرار مالیاتی این گروه تشکیل شده است.
وی افزود: موسسات حسابرسی نیز دقت لازم را در بررسی صورت‌های مالی صوری نداشته‌ اند که پرونده آن‌ها هم به جامعه حسابداران رسمی ارجاع داده شده است تا رسیدگی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=20231

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]