به گزارش خبرگزاری اهلبیت(ع) ـ ابنا ـ زیارت اربعین پدیده ای عجیب همراه با جلوه های زیبای فراوان است. یکی از جلوه های جالب آن این است که هر شخص یا نهادی تلاش میکند تا هر گونه خدمتی که از دستش بر می آید را در این چند روز، به زائران حسینی ارائه دهد. اما یکی از خدمات متمایز، “تماس تلفنی صلواتی” است که از سوی شرکت مخابرات برای زوار ایرانی تدارک دیده شده است. در این ایستگاه صلواتی، هر زائر به مدت دو دقیقه وقت دارد تا در تماس با داخل کشور، خبر سلامتی خود را بدهد و خانواده خود را از نگرانی برهاند. از آنجا که امکان تماس تلفنی در ایام اربعین به دلیل ازدحام بسیار زیاد، براحتی وجود ندارد، و اگر هم وجود داشته باشد هزینه بالایی دارد، این خدمت برای زوار بسیار مغتنم است. جالب اینکه همه کارکنان این ایستگاه، خادمان و داوطلبانی هستند که حتی تعدادی از آنها با هزینه شخصی خود به زیارت آمده اند. این ایستگاه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در کنار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی ایجاد شده است.-
عکس: حمید عابدی